Uppfödarlistan - Uppdatering
OBS Lamina är inte längre Medarbetare på rif. Därav låses denna tråden.
Nu är det dags att göra en uppdatering av uppfödarlistan, Den är gammal och många inaktiva/nerlagda uppfödare står med medans det säkert finns en och annan ny som mer än gärna skulle vilja vara med.
Det finns inga krav för att stå med annat än att man måste vara aktiv här på RiF och/eller ha en väl uppdaterad hemsida. Uppfödare som avlar på naket och/eller manx kommer inte få stå med. Jag kommer att kontrollera att man fortfarande är aktiv uppfödare någon/några gånger om året för att hålla listan uppdaterad.
Om du vill stå med i listan så fyller du i dessa uppgifter och skickar det till mig i pm eller postar här i tråden:
- Namn:
- Uppfödningens namn:
- Bor:
- Inriktning:
- Antal kullar per år:
- Info:
- SRS-registrerad uppfödare:
- Registrerar ungar i SRS:
- Medlem i SRS:
- Hemsida:
- Email:
- RIF-användarnamn:
- Annan kontaktinfo:
OBS! Undvik helst förkortningar på färger och teckningar. Uppfödarlistan är till för alla, även dom som inte kan så mycket om råttans färger och teckningar.
Uppfödarlistan hittar man under "Allt du behöver veta om RiF" - "Uppfödarlistan"
Ni som redan står med på listan men av någon anledning inte fått något pm av mig, kontakta mig via pm!
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Uppdateringen är klar för denhär gången. Jag har plockat bort dom som inte har svarat på mitt pm inom en vecka och vars hemsidor inte uppdaterats dom senaste 6 månaderna. Om du blivit bortplockad och vill komma med igen så skicka bara ett pm till mig så lägger jag till dig. Man kan fortfarande skicka pm till mig om man vill komma med på listan, den uppdateras löpande.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag undrar hur aktuell uppfödarlistan är. Kanske kan man försöka uppdatera den varje år?
På mus-ifokus så raderar jag hela uppfödarlistan varje år och uppfödare får anmäla sig på nytt.
Listan uppdaterades senast i höstas.
#4 Det är en superbra idé som jag tycker RiF borde ta efter! Uppdatering 1 gång om året låter alldeles perfekt.
Denna tråd är väl gammal? Eller skall en ny Uppfödarlista göras? :)
#5 hm… oki… kan det finnas flera uppfödarlistor online/uppe? jag hittade nämligen en med lite inaktuella uppgifter
#8 Nyfiken, vilken var det? För jag har bara lyckats hittat en men jag kanske har missat något!? 🤔
#8 Jag tror mikeiko menar att en ny uppfödare lades till på listan senast i höstas, men som jag fattar det vill du alltså att man ska ta bort allt en gång om året, så får de uppfödare som fortfarande är aktiva skriva in sig på nytt? Så att folk kan få tag i aktiva uppfödare, istället för att få upp en lista med flera uppfödare som inte längre föder upp…
#9 Här är den, finns bara en så vitt jag vet :) http://rattor.ifokus.se/articles/4d715692b9cb4622210687f9-uppfodarlista
#10 Men då hänger jag med. 😃
Vill bara påpeka att jag inte har något med uppdateringen av uppfödarlistan att göra. Det var länge sen jag var Medarbetare här på RiF. Bara så folk vet och slutar skicka pm till mig om den saken… 😇
//Lamina
Finns det någon annan som har tagit över?
If you fight love, you're always a loser
Jag är ganska säker på att det var hus-musen som såg över hela listan i höstas. Vi kommer inte att ta bort hela listan, men det är redan sagt att vi ser över den (samt lite andra länkar etc vi har) då och då. Vårat system är att vi hör av oss till dem på listan och frågar om de har någon info de vill uppdatera. Svarar de inte (inom en satt tid) så räknas de som inaktiva, och bara då ryker de från listan.

Flertalet på listan har inte ens råttor längre, så ja det behövs onekligen en uppfräschning :)
Och så finns det de som vill in på listan! www.glamrattan.se
If you fight love, you're always a loser
Kan ingen ta bort dethär inlägget, så jag slipper få fler PM?
//Lamina