Klegg i urin?
Blev lite orolig nyss. Min ena hane flyttade sig från en nytvättad plats, och bakom lämnade han sig en liten pöl med urin (antagligen märkning bara), men i pölen (som är normalfärgad) ligger det en liten vit/genomskinlig klump! Jag tar upp den med en bit papper då jag skulle torka bort urinet. Jag känner på den och undersöker den. Den hade en sorts gummiaktig konsistens, och gick lätt att ta isär. Kollade hans snopp och kände omkring lite på området där, och det verkade vara friskt och bra. Borde jag ta honom till vet.? Har era fått såhär någon gång?
Hann inte ta kort då den ramlade ner i soptunnan när den gick sönder.
*putt*
Om "grejen" var lite avlång, vit, så var det en cervixplugg förmodligen
Ja, det såg lite ut som en räka eller hur man ska förklara. Rund, men samtidigt lite avlång. Vad är en cervixplugg?
Puttar upp igen då jag googlade på cervixplugg och förstod vad det var. Men vill veta om det är vanligt att de bara ploppar ut sådär med kisset…
#4 Det är inte helt ovanligt att hanar "tillverkar" pluggar som man som ägare kan hitta, oftast brukar de dock rengöra sig noga och då ta bort denna plugg.
#5 Okej, tack så mycket. Är ju mina första hanar (och råttor över huvud taget)… 🙂