Råttor och hundar.
Har du en leonberger?? 😃
EDIT: är det*
Vad mysigt :) Vi har en staffe som kom till oss när hon var 18 månader och tyvärr var hon inte van vid smådjur sen innan. Hon är så intresserad av dom så vågar inte ha dom tillsammans :/ tror hon ser dem som leksaker (hon såg en chiuaua som det en gång, som tur så lekte hon med henne som en leksak och bet inte). hon leker liksom med att hålla fast med tassarna först och dutta på leksaker. Jag är helt enkelt rädd för att hon ska mosa dom :(. hon har ettor i jakt på mh-testet så det borde ju inte vara helt omöjligt egentligen, men vågar inte testa.
Ena är för snäll mot alla andra djur i hemmet. Även om han är en jäkel på att jaga utanför dörren. Han har ju växt upp med allt möjligt. Lite rädd om sina tassar och går gärna undan om de klättrar för mycket på honom.
Andra hunden har man fått massa varningar om att rasen i sig är rena råtthundar typ. Att de ska va så farliga runt smådjur etc. Men min har fått vara med från start med smådjur. Mer rädd att hon sätter sig på dom än att hon biter.
En film på henne med en Paranoia som fått en stroke och tappat värmen. bäddade ned råttan i soffan med petflaska när jag fixade med buren. Men hunden tog över och värmde bra mycket bättre. http://www.youtube.com/watch?v=2-JQ-QrwR5E&list=UU7tsaYoZvHBzSpYYPp-NuuQ&index=9
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Min hund e gärna med råttorna. Tvättar dom å sover med dom. Min ena råtta lekte han ihop med, på hennes villkor hihi. Råtta 360gram Hund 26kg som
#2 ja det är en leonberger :)
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
#6 Har en gigantisk hane av samma ras hemma! Men han har inte fått vara med råttorna då han gärna vill leka, men mina råttor är lite rädda för honom. Sakta men säkert får de introduceras 🙂
Våran hund är jätteintresserad av råttorna och har svårt att slappna av i samma rum som dom… Hon är på tå hela tiden och jag tror hon ser dom lite som leksaker, har provat att introducera men hon har den där lek-blicken hela tiden så dom jag försöker inge mer nu. Hon kom till oss som tonåring, så vet inte om hon växt upp med andra djur men troligen inte.