Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 655 ggr
[[Mellebelle]]
0

bur med flera burar i sig?

jag har 11 råttor som bor i olika burar. Tjejerna är 6 stycken dom bor i en bur som är nog rätt så liten för dom. Just därför får dom springa ute löst typ hela tiden. Har 5 killar som bor i olikaburar. tre bor i en bur som inte heller e tillräckligt stor för dom så dom får också vara ute så mycket som möjligt. Sen äre mina ensam råttor ludde och chasper som har varsinbur som också behöver sin extra tid.

Jag vill ha meega burar med massa hyllplan men vet inte riktigt vart man kan hitta en som e billig. för jag är inte världens rikaste. eller om man bygger om nån garderob som man måste få hem på nått sätt.. allt är väldigt krångligt eftersom vi aldrig kan frakta garderoben hem till oss. har haft planer att bygga om en garderob men de har ju aldrig funkat.. så min fråga är finns det en bur med flera burar i sig typ? eller iallfall två stycken burar i en. Tänkte så att man kunde ha flickorna i en sida och dom tre killarna i en. hoppas att ni förstår vad jag är ute efter. Vill att mina älsklingar ska få en bra stor bur..

tacksam för svar

chade
0

Det är väl furet tower och RSD som jag kan komma på på rak arm som är en hel bur, men som kan delas in i två!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[[Mellebelle]]
0

kan du skicka en länkt till den buren?:)

CaptainBunchie
0
chade
0

[Emma--]
3

Ska man använda och ha honor och hanar i samma bur skulle jag i det fallet rösta på RSD eftersom furet towern är plast och börjar dom gnaga går det fort att någon smiter och då kanske du får sitta där med 6 tjuvparade damer :P

Jag använde furet towern när jag delade på min hanflock och där fanns förstås risken för slagsmål istället men dom gnagde aldrig på plasten. Men RSD känns säkrare.

Zakaraa
1

Ska du ha honor och hanar avdelade i samma bur så välj Inte Furet Tower. Det är många som har problem med att det gnags hål då burens bottenkant är perfekt utformat för råttornas tänder.. Även råttor som inte gnager kan börja när de känner det andra könet över/under sig.

Så vill du ha en Säker bur. Välj Royal Suite!
Gallerplan och som du kan köpa en plastskiva (ex. stoldunderlägg från IKEA) och lägga ovanpå så är det nästintill omöjligt för dem att ta sig igenom

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Ellasratties
0

Hur delar ni av furet tower? Har försökt med nät och skiva och allt möjligt… men dom kommer in ändå. Help me?

Mvh, Ella Ler Har du svår mensvärk? Kika in på Endometrios i fokus

Zakaraa
0

#7 När jag delade av min tower så hade jag en stor keramikskål över hålet. Vill man vara ännu mer säker kan man superenkelt montera en hylla precis under hålet också.

Lamina
0

#7 Jag använde den nedre botten som mitten, så det inte fanns risk att råttorna skulle komma in till varandra om dom lyckades lyfta upp den tunga kastrullen jag ställde över hålet. Annars kan man som sagt var sätta ett hyllplan direkt över eller under hålet. Eller ställa något på hålet som man sedan sätter ett hyllplan direkt över så det inte går att lyfta bort.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Emma--]
0

Gjorde som #9 och la ett lerfat över hålet.

[[Mellebelle]]
0

Tack för svaren :) ska försöka hitta på nått bra :)

Misscat
0

Hej!

Sker en begagnad Royal 95 Double, eller en begagnad Illerbur Furet Town. Finns det någon som har en sådan bur och kan sälja den till mej till ett bra pris?

[[Mellebelle]]
0

Du kan ju göra ett eget inlägg och skriva de du söker där ^^

[[Mellebelle]]
0

Om man nu köper nån utav burarna ni visat mig och delar av den till två burar, blir inte den ena delen för liten för 6 honor isf?

Zakaraa
0

#14 Kolla måtten i Burräknaren så får du mest korrekt svar :)

[[Mellebelle]]
0

Okej:)

Lamina
0

Jag har 7 honor i en XL (en halv Furet Tower.) Man kan ha upp till 9 råttor i den, men jag tycker 7 är på gränsen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[[Mellebelle]]
0

Buren Savic Royal Suite 95 Double ryms det 16 råttor enligt burräknaren, alltså borde det gå bra o ha tjejerna i en avdelning o killarna i den andra eller?:p

chade
0

Jag räknade ut det för någon dag sen för RSDn. Om man bara slog in en del av buren så är det lagligt med 7 råttor i varje, men 5 rekommenderas.

Zakaraa
0

#18 Är du säker på att du kollar rätt nu? För 16 råttor låter alldeles för mycket :O

[[Mellebelle]]
0

Jaa alltså jag vet inte xD tyckte oxå att de lät lite för mycke… Nån som vill räkna ut de till mig som fattar exakt hur man gör :p ??

Zakaraa
0

#21 5 råttor/del är rekommenderat eller 11 råttor i hela buren (dvs öppen bur) så 5/5 skulle jag säga max :)

[Emma--]
0

Omöjligt är det ju inte med tanke på hur små mått det faktiskt krävs för att det ska vara lagligt. Men det är ju tyvärr inget mått på vad som är lämpligt. 

Skulle säga att 6 råttor på en våning är ett gränsfall, men det beror ju också hur mycket dom får komma ut osv :)

[[Mellebelle]]
0

Okej :) men då blire ju super! Nu äre bara o börja spara till en..:) tack för hjälpen!

Zakaraa
0

#23 jag kollade och det är 11 råttor för hela buren som gäller så 16 Var för många :)

[[Mellebelle]]
0

Jaha okej amen nu vet ja ju iaf ^^