Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 539 ggr
KastKatt
1

Ni som gjort egna öppningar, låsmekanism?

Ni som har gjort egna öppningar i era burar, hur har ni gjort för att kunna sätta fast gallret samt låsningsmekanismen?

Jag tänkte ha stora buntbant som "gångjärn" men vette sjutton hur jag ska få det stängt…

funderar på att köpa såna "hakar" man har i nyckelknippor…

lägg jättegärna upp bilder!

/KastKatt

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Bananbullar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en egengjord burlucka, fast det är inte jag som gjort den. Den är fast med buntband och som gångjärn ser det ut såhär:

Bananbullar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer tyvärr inte på vad det heter just nu.

KastKatt
0

Oh vad smart! Vet dock inte om det fungerar för min öppning då den är i galler… men ska gå och leta efter något liknande. Tack för bilderna!

Greetings.

Legacy Mwari.

Andreas86
3

#1 det är inte risk att dom gnager sönder stripesen då?

Bananbullar
0

Jag har haft buren i flera år och inga sådana händelser alls. Har inte ens ett gnagarmärke på dem. Kan kanske ha med att göra att de är så pass avklippta att man knappt märker av de.

Bananbullar
0

#3 Hur menar du att den är i galler? Min lucka är väl också i gallret? 🙂

Andreas86
0

#2 tänkte hur har du gjort exakt? har du använt avbitartång för att knipsa dom ribbor på gallret längst med dom raka stående och sen filat till kanten så den inte är vass för att sedan koppla på själva luckstoppet då eller?

Bananbullar
0

#7 Precis som jag nämnde i mitt första inlägg så har jag inte gjort de, utan de var där när jag köpte den begagnad av en vän. 

Men striepsen är vända "utåt". Sedan ser det ut som om hon har knippsat av de väldigt nära låset, så nära att de knappt syns alls.
Jag antar att hon på något sätt även har knippsat bort gallret och på något sätt gjort så att de inte är vassa. Antar att det kanske går att fila på något sätt?

KastKatt
0

#6 min lucka ÄR galler. Köpte galler plan som jag ska ha och stänga med. Och tror inte man kan fästa den där ringen i gallret i sjlva luckan.

Greetings.

Legacy Mwari.

Bananbullar
0

#9 Jaha, du menar så! Men det kanske går att gå runt problemet på något sätt?

KastKatt
1

#10, vet inte hur? :( Vill verkligen få klart buren och detta är mitt största problem FÖRUTOM hu sjutton jag ska bygga ihop den igen.. ehehhehhh

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

PUTT!

Greetings.

Legacy Mwari.