Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 509 ggr
LovisaBlomster
0

Nysande bebisråtta

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag och min kille köpte två bebisar drygt 2,5 veckor sen. Den ena nyser, inte alls hela tiden men när hon väl nyser är det som attack-nysningar.. Hon har inget snor eller så och hon är pigg och nyfiken och så.. Jag tänkte först att det kunde vara pga flytten men det har gått snart 3 veckor, hur lång tid kan det hålla i sig isf? :/ Om det inte är pga flytten, vad kan det då vara och vad ska man göra? Här är en video som jag filmade med henne nyss så ni kan höra själva hur det låter (jag har aldrig hört en råtta låta såhär och är jätteorolig). http://youtu.be/U_Kfgt2bBtc Är evigt tacksam för hjälp!

Dramatik
0

Har hon hållt på så i 3 veckor så tycker jag att du borde ta henne till en veterinär och få det undersökt:) Kanske en antibiotikakur kan hjälpa, jag vet faktiskt inte, men om du skriver vart i landet du bor så kan folk hjälpa till att tipsa om veterinärer som är bra på råttor iaf:)

Apootie
0

Ser ju ut som att hon fått något i nosen som inte riktigt vill lossna? Eller att det kittlar i nosen eller så. Veterinär borde nog titta på henne som #1 sa!

wintermynta
0

#1 Håller med . Du bör ta henne till veterinär så fort som möjligt.

Zolah
0

Kan hända att hon 'luktar' bara, råttor nyser då det är nya miljöer för att 'rensa nosen' så det blir lättare att ta upp nya dofter.

Zakaraa
0

#4 den där typen av nyas tyder dock på att hon har någonting i luftvägarna. Om du lyssnar så låter det "blött" så det beror inte på dofter i min mening

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Sara FE
0

#5 Medhåll, det där bör definitivt tas hos en veterinär så snart som möjligt.

LovisaBlomster
0

Tack så jätte mycket för alla svar, ska ta henne till veterinär så snart som möjligt. :)

Dramatik
0

#4 Det där att de nyser när de luktar igenom saker mycket är inte alls på samma vis som råttan i filmen. Nyser de för att rensa näsan nyser de till typ 1-2 gånger då och då. De får liksom inte "nysattacker" som i filmen:)

Zolah
0

Hmm, konstigt. Såg ingen video då jag var här på mobilen? :/ men både länk och text ju utöver det.

hur kunde jag missat allt?