mina tvillingar e matvrak..

Mina killar från samma kull äter också oerhört mycket. Läs igenom lost tråden rammi, där är alla från samma kull.
Jag tror inte det är onormalt, beror ju på hur stor skålen är. Mina får ca en halv dl gröt på morgonen. De har alltid torrfodret framme så en stor skål till det. Och sen på kvällen får dom ca en fryskub barnmat per råtta plus en massa grönsaker, färska och tinade.

En fryskub barnmat är extremt lite när det gäller växande ungar.

#2 Tycker du? Hur mycket skulle du ge dom då? Mina lämnar alltid lite mat kvar så jag har svårt att tro att dom får för lite.

Ja du tror ju vad du vill men mina råttor skulle inte bli mätta på varsen fryskub mat. Svårt att veta exakt hur mycket varje råtta äter men i hanflocken där det bor 6 fullvuxna hanar, dom får ca 3-4 dl färskmat varje dag. Det är inkl grönsaker. Men jag lagar mat till dom själv och ger sällan barnmat. Växande ungar, dräktiga och digivande honor ska ha rikligt med mat.

Så du menar att mina 2 killar på 7 veckor skulle behöva MER mat än dina fullvuxna hanar?
Dina hanråttor får alltså drygt 1 halv dl mat per råtta. Och det är INKLUSIVE grönsaker. Då får ju mina killar MER mat än dina fullvuxna så jag har lite svårt att förstå din poäng?
Om inte poängen var att klanka ner på mig förstås…?

Varför tror du att jag vill klanka ner på dig?

tja, när du skriver att det jag ger dom är alldeles för lite men det sedan visar sig att de får mer än dina råttor,,, då undrar man ju vad din poäng var.

Men mina får mer än dina, vad jag fattar det som. En fryskub barnmat känns ju som ingenting.
#1 Nu dom här senaste dagarna har mina två tjejer fått barnmat. Dom får ungefär 1½ matskedsskopa var och det räcker precis lagom. Och så grönsker vid sidan om såklart. Svårt att säga om varsin iskubsform är för lite eller ej, det är nog ganska individuellt. Men om dom lämnar mat efter sig så låter det ju inte direkt som något problem.
Förresten så får dom ju gröt på morgonen också så jag skulle knappast tro att det går någon nöd på dom!

#8: Men hennes råttor fick ju en halv dl gröt på morgonen, sen en fryskub barnmat var på kvällen och en massa grönsaker? Inte bara en fryskub barnmat?

#8 2 fryskuber är drygt en halv deciliter

Kanske mina fryskuber som är ovanligt små då?
Men det är som sagt svårt att veta exakt hur mycket råttorna äter. Mina råttor skulle inte bli mätta på varsen fryskub barnmat.