bra gnagsaker för tänderna
Någon med tips på bra gnagsaker för tänderna som inte är trähus eller av trä.
Har nu 1 trähus och pinnar som sitter ihop som en bro, men de luktar apa efter bara ett litet tag. De tycker om att gnaga på dem, men jag kan inte ha dem för lukten.
Tacksam för svar
Om inte jag minns fel så behöver inte råttor något att gnaga på som andra gnagare behöver. Råttor sköter sina tänder själva :)
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
alltid bra med ngt att gnaga på! vi kör med pinnar och hasselnötter med skal på! nötter är mycket uppskattade, men man kan inte ge det för mkt !
#0 Det finns gnagstenar på de flesta djuraffärer som inte innehåller så mycket skit. Har köpt det en gång till mina pojkar och den var väldigt uppskattad. Problemet med den var bara att den smulade väldigt mycket efter ett tag och färgade av sig något enormt.
Bra då ska jag försöka fixa lite nötter och så.
Tack för era svar
Hårdbröd, skorpor? :p
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#3 en sådan sten har jag med, ganska bortkastat då mina flickor hällre står på den än att gnaga.
om du inte hittar nötter nu, de brukar finnas som blandningar på ica runt jul, så kan du ta såna där makaroner som är lite större. Har själv sådana rör-formade som är riktigt hårda, de får hålla på ett tag då
Kan man ge dem okokt pasta att gnaga på?
ja, det kan man, det var det jag menade ^^'
tack för alla era svar. Nu ska jag kolla vad jag har i skåpen.
Gammal tråd, jag vet, men..:
Är verkligen okokt pasta bra för råttmagar? Kan tänka mig att det sväller i magen för dem? 😕
jag brukar undvika det, istället ger jag dem veg hundben. det är kul att bita på tycker dom :3
#11 nån pastabit då och då gör ju inget, jag har blandat i lite i torrfodret, dom gnager på det lite, sen tar de något annat osv. hade ju vart en annan sak om de bara fick okokt pasta att leva på, då kan inte magarna må så bra :P
Små stjärnor lyser också i mörkret.