Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 281 ggr
MetalMii
0

(K) Rexad hona

Jag är på jakt efter en rexad hona som gärna får vara vara lovande då jag är intresserad av att föda upp om allt klaffar. Behöver inte vara en unge, men givetvis inte heller för gammal att ta kull på.

Har ingen brådis alls att hitta henne. Hon måste vara supertrevlig, orädd och social med både människor och andra djur, framförallt råttor givetvis. Jag vill ha stamtavla på henne och linjerna skall ha bra immunförsvar och självklart vara så sunda och friska som möjligt.

Färg spelar ingen större roll, föredrar dock blått och har svårt för agouti. Roan vill jag undvika, kan ta att det finns på linjen, men vill inte avla på råttor som är roan. Örontyp spelar ingen som helst roll.

Föredrar råttor som inte är allt för stora eller har lätt för att lägga på sig, honor får gärna ligga på strax över 300g.

Mina mina tjejer bor i en Critter Nation 162 som är placerad i köket där vi vistas mycket, de får komma ut flera timmar dagligen och får hela köket till förfogande. De umgås då med mina katter och framförallt mig. Har även sambo och två hundar men de är inte lika intresserade av råttor som jag och katterna är ;) 

Har ett supertrevligt gäng råttor här, de är klockrena på intron allihopa. De är från två olika linjer.

Vi bor i Östersund och en av anledningarna till att jag är intresserad av att föda upp är för att det inte finns några uppfödare här. Har erfarenhet av kullar sedan tidigare då jag tagit hand om två tjuvparade honor med kull och har flaskmatat en kull där mamman dog när ungarna var fyra dagar. ( Ingen har tjuvparats hos mig då jag bara har honor )

Det var lite kort om oss, fråga gärna om du funderar på ngt :)