Greta och Vilda
Kände mig lite manad till en bildtråd på mina sötnosar jag fick hem igår, nämligen Greta och Vilda. Två fantastiska flickor, kan verkligen inte vara nöjdare! Hur mysiga och trygga som helst efter ett knappt dygn, världens mysigaste. Kommer uppdatera tråden då och då med deras framsteg - och självfallet massa bilder att avnjuta!
_Greta är en russian blue variegated downunder, Vilda en black.
e. Joker
u. Blodvite
_
Oj vilka snyggingar :)
#5 Dom tackar och bockar!
Jättefina tjejer, vart kommer de ifrån :)?
Zickans tror jag?
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
Japp, Zickan's Joker och Bad Seed's Blodvite :)
Joker är så otroligt fin! Ska köpa ungar ur Zickan's Frosty The Snowman's kull, åååh vad jag längtar!!!
#12 nee. Joker är från tyskland och bor här.. Däremot är blodvite född här ;), men bor hos badseeds.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#14 Haha, okej då! Nästan rätt - fick till namnen iaf! ;)
Underbart söta små råttor! :)
#18 Finisar <3
Nä sluta nu! Variegated är min älsklings teckning! Och när det är downunder och blue, black och dumbo med så smälter jag! 😍Du bör nog sätta hänglås på buren, Så jag inte kommer och snor dem!😛
Jättefina bebisar du fått iallafall😇
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
#20 Haha, dom är fantastiskt fina :) Dom tackar och bockar!
Kan även flika in med dagens framsteg:
Dom har börjat utforska buren mer och mer, även om dom föredrar att vara utanför den. Vilda kommer direkt fram när jag sträcker ut handen och hoppar över i den för att sedan klättra upp på min arm och ner i nya favoritstället - luvan på hoodien. ;)
Idag fick dom en lyxfrukost på leverpastej, kokt ägg, blomkål, gurka med olivolja och några okokta makaroner att gnaga på. Det smakades på allting, och det visade sig att leverpastejen och ägg-gulan var det mumsigaste på tallriken. (Samt att slicka olivoljan på gurkbitarna.)
Även om Greta är den som är mest inriktad på att putsa tänder så är Vilda otroligt pussig av sig, räcker med att man lägger läpparna mot buren så försöker hon pressa sig igenom för att få pussas lite. Annan favoritsyssla är att få slicka en i ansiktet och inspektera öron - för att inte glömma tvätta nackhåren på mig och sambon.. ;)
Vi har nu även låtit våra tre katter få komma in mer och mer i rummet där vi har råttburen. Två av katterna struntar fullständigt i både buren och råttorna, medans vår yngsta verkar förälskat sig. Han lägger sig på en kista vi har bredvid buren, rullar runt, spinner och gör allt för att få råttflickornas uppmärksamhet.
Jag lät Vilda och han få lukta på varandra, Vilda tyckte han var rätt läskig men brydde sig inte allt för mycket. Min stackars katt blev så kär och ville hemskt gärna få tvätta henne och pyssla - men där avbröt jag honom. ;)
Är fortsatt supernöjd och enormt stolt över töserna!
Dom har verkligen lyckats lirka både mig och sambon runt sina tassar på dessa få dagar. :)

Ååh saknar dem! Galenungarna <3
#22 Har du svängarna förbi Västerås om du hälsar på Zickan eller liknande är du alltid välkommen hit för lite råttmys! :)

Yeeey räkna med det ;P
Bra namn det blev förresten :)
Hihi :) Jo, Greta fick ju ha kvar sitt namn.. och andra tösen.. ja, hon gör dagligen skäl för namnet "Vilda"… ;)
Vad gulligt att Vilda har ärvt liiite av Jokers pannfläck :-)
Guuud så söta! 😃
Såå söta!!
Och på tal om att leka tandläkare så började min minsta med det idag…
Vilka sötnosar :)
Update: Allt går fortsatt bra! Tjejerna är otroligt sociala och kontaktsökande. Att lära dem tricks har inte varit det enklaste, varit på god väg att lära Vilda att snurra runt, men hon tröttnar oftast halvvägs och rusar iväg för att busa istället.
Greta vill helst ligga och mysa, och tycker det är rätt lönlöst att arbeta för mat - hon vet ju att hon kommer få något mumsigt i alla fall.. ;)
Ska om några dagar bygga om lite här hemma så att dom kan springa ut i rummet lite hur dom vill, just nu blir det att vi måste öppna buren och ha lite koll på dom pga hur det ser ut. Tror det kommer bli en enorm hit!
Dom har fått ett eget rum där katterna inte får gå in. Även om dom inte bryr sig så mycket om katterna, så är en av mina missar lite för intresserad av att smaka på dem så.. Dom får hållas utanför. ;)
Dom hälsar även att favoritgodiset är fruktyoghurt, leverpastej och färska hallon. Gärna på samma gång så man kan rulla i det och se ut som ett litet penntroll… ;)

Åh vad fina de är! Vad roligt att få se bilder!!! Jag har ju Fia Filiduttan hos mig från samma kull. Filiduttan är en liten envis dam med massa spring i benen. Men hon är underbar!Väldigt lik din Greta! 🙂

Så fina!!! Riktiga gosar!
#37 hon är ju så söt och så mjuuuk!!! Ska nog ta och hälsa på dnart? :-D