Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 400 ggr
Jennifersråttor
0

En liten fråga ^^

Jag är väldigt dålig på olika färger och sånt och undrar vad det heter när en råtta är helfärgad förutom på en vit fläck på magen. Skulle vilja veta för jag tycker att det är så fint :)

Zakaraa
0

en fläck på magen kan vara en irish
Finns olika Irish, en amerikansk där trekanten (som en irish ska ha) sitter på magen på en brittisk/vanlig sitter den på bröstet.

Irish är den närmaste teckningen du kan komma med "fläck på magen" utan att vara en eubk mm, en eubk har ju en rektangel :)
Irish fototråd :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lamina
0

Det är antingen Irish eller European Berkshire, beroende på hur mycket vitt det är och var den är vit.

En Irish ska ha som en liten vit triangel mellan frambenen med spetsen pekande neråt mot magen.

En European Berkshire ska ha en vit rektangel mellan alla fyra benen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Jennifersråttor
0

Okej, vad bra nu vet jag att det är en European Berkshire. De är så fina! Irish också såklart men det var European Berkshire jag menade :)

Fjordell
1

Att tillägga så ska european berkshire, utöver fläcken på magen, även ha vita strumpor + vit svanstipp.

Irish har bara en liten triangel på bröstet + aningen "kortare" strumpor (jämfört med eubk) :)

Jennifersråttor
0

Jag tycker att strumpor är sjukt sött särskilt när råttan är choklad färgad :)