Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 1093 ggr
ececilia
0

Frågor om savic suite royal 95 double

Har tänkt att beställa en savic suite royal 95 double men jag har lite frågor om den.

• Ni som har eller har haft en sån bur vad tycker ni om den?
  • Hur är det med plats i den? Och om jag vill låsa så att jag kan ha två olika flockar i den, hur många råttor kan man ha i varje isf?
  • Är den lätt att bygga ihop och ta isär?
  • Jag har tänkt att beställa den från zooplus.dk men hur blir det då? Hämtar man ut den eller kör dom den hem. Ifall dom kör den hem hur funkar det då med portlås?

// Evelina

[juunii]
0

Undrar också! *tass*

Zakaraa
1
  • Ni som har eller har haft en sån bur vad tycker ni om den?

Jag har en sådan just nu och det är den bästa bur jag haft hittills. Den är lätt att städa om man har problem med kroppen (inga böjningar osv som i ex en FT) Tyvär den jobbig att skrubba ren pga storleken och att den är jobbig att montera

(återkommer med mer info om det under din fråga om det)

• Hur är det med plats i den? Och om jag vill låsa så att jag kan ha två olika flockar i den, hur många råttor kan man ha i varje isf?

Har ingen koll på det just nu men kolla måtten på Burräknaren (sök på google) Oavsett om buren är avdelat eller inte så är det helhetens mått som gäller skulle jag vilja säga. Så du inte åker fast om det skulle bli någon kontroll.

• Är den lätt att bygga ihop och ta isär?

Jag tycker den är sjukt jobbig att montera. Men jag tror även att jag fått ett praktexemplar då en av skruvarna inte gåt att skruva i pga. att de borrat fel. Så någon typ av fabriksfel är det.

Den väger 45kg så man får akta tårna så man inte mosas :P

• Jag har tänkt att beställa den från zooplus.dk men hur blir det då? Hämtar man ut den eller kör dom den hem. Ifall dom kör den hem hur funkar det då med portlås?

Jag beställde min från zooplus.com, men de fungerar på samma sätt i stort sett. Min levererades direkt till dörren, bor i villa. Så jag kan tyvärr inte svara så mycket på det där med portlås.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

chade
1

För att fylla i lite på #2 med det där med portlås osv, de brukar vara schenker som åker ut med paketet, och de brukar ringa innan de kommer för att se om man är hemma. Men jag har haft oturen båda gångerna, så har fått åka och hämtat mina paket från zooplus på  deras lager. (för att jag har vart otålig och inte orkat vänta till nästa dag)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

ececilia
0

Tack för svaren, det verkar ju som en jätte bra bur förutom det med monteringen och att den är så tung.. Ska ju kanske upp till umeå om något/några år för min pojkvän ska antagligen plugga till polis där, men det löser sig nog på något sätt när den dagen kommer (om jag kommer ha kvar buren då) 😃

// Evelina

MetalMii
0

Critter Nation som är likvärdig är busenkel att sätta ihop, gjorde det själv. Men den är svårare att få tag i och dyrare tror jag.

Den rullar dessutom väldigt lätt om man vill flytta på den.