Hur ska jag göra..?
Jag har fått hem två råtthonor som jag ska få passa, men så fort jag sätter in handen i buren så bits dem.. Hårt.. Och om jag håller tröjan mot buren så tar den tag i den blixt snabbt och drar.. Jag vet inte hur jag ska lära dem att inte bitas, för jag kan ju inte ta ut dem ur buren med händerna..
Blir tacksam för svar! :)
Har dom gallerbur kan du inte ta bort gallret då? så dom springer på bottendelen. Fast då är väl risken att dom springer men ha dom inne på toaletten med dig eller sängen så kommr dom säkert söka kontakt med dig. Något tips på bitandet har jag inte, men det kanske är att dom blir rädda? Så när dom ser att du inte är farlig kanske dom lugnar ner sig :)

Aa, så kanske det är, jag hade handen i buren och en av dem kom fram och luktade, sen så typ högg hon mig blixtsnabbt i tummen, hon är ju inte så jättevan vid min lukt, kanske är att hon tror att det var mat? Tack för svaret Pyretstyle :)

ha handskar på dig och ta ut dom. verkar som att dom markera revir vilket jag inte skulle tolerera men iom att du passar dom så kanske du inte kan göra så mkt åt det. Dock borde dom inte bitas ute i huset.
men biter dom sin riktiga ägare också? eller e det bara nu när dom e på främmande revir?

#4 Deras ägare hade tappat lusten lite grann, hon vågade inte riktigt stoppa in handen i buren för hon hade blivit biten en gång.. Men nu kunde jag ta ut mimmi ur buren utan att hon bet mig, så det går frammåt :)
#3 Ska prova att ha hanskar nästa gång :) Men när man väl fått ut dem så är det inga problem :)

Nu kan jag inte komma in i buren med handen ens, Alice hugger tag så hårt! Hon bet till mamma också, och det blir rejäla hack. Finns det ngt sätt att göra så att hon slutar? Och att ha hanskar på sig, kan hon inte bli skrämd av lukten eller tro att det är mat eller liknande?
Tvinga dig inte på dom, stoppa inte in handen utan låt dom komma ut.Dom kanske inte är så vana med att ha händer i buren. Sen låt dom umgås med dig, pröva att låta dom komma till dig och inte tvärtom :)

Okej, tack :)