Hej hej Nybliven råttägare här
Ny och ny förresten. Jag hade en råtta när jag var i tonåren och älskade denna lilla krabat, en söt liten albinoflicka var det. Nu har dottern fått en råtta, Nero för några dagar sedan. Hon är helt förälskad, ja hela familjen faktiskt och jag blev påmind om hur mysiga dessa djur faktiskt är 😍. Imorgon ska jag hämta Neros nya kompis som inte fått något namn än, men vi jobbar på det. Jättebra att kunna läsa och fråga på denna sida när man som jag har blivit lite ringrostig i sina kunskaper om råttor 🙂
Det var en himla söt liten råttis ni fått tag på :)
Kul att ni hittat hit, alltid roligt med nya medlemmar!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Har ni bara en råtta?
/Kram Jennifer
Va roligt att du hittat tillbaka till råttor igen!
Här på RiF har vi massor med bra artiklar som är superbra att läsa, man är aldrig fullärd :) Du hittas dem enklast genom att titta under "Vanliga råttfrågor" som är nålad till vänster, annars kan du söka själv antingen via Sök funktionen eller genom "artiklar" uppe i menyn.
*edit*
text borttagen av författaren, blev miss i läsningen
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#2 & #3 Läs texten, det står att de ska hämta en kompis i morgon!
#4 Ber om ursäkt, texten var så kompakt så jag missade den delen. Men bra att de verkar har koll på det :)
Inte meningen att få det att låta så näsigt, det såg jag nu. Så ursäkta själv om det var en lite dålig ton i mitt inlägg, inte alls menat så :P
#6 Inte då 🙂 Bara bra att du påpekade det!
#4 Såg inte heller på grund av det som #5 säger :)
/Kram Jennifer
Ja där vi köpte hade de bara en kvar men vet ju att de ska ha en kompis så jag är påväg att hämta honom nu :-). Kommer bild sen, och namn bär vi kommit på något bra.
Oj när ska det stå, dumma iphone
#9 Jo, bara jag missade bara delen där det stod. Åhh vad mysigt med råttor! Hoppas allt går bra:)
/Kram Jennifer
Så fina de är! :D Supersöta
Tack. Efter att ha pratat med stora dottern om det så har vi valt att döpa honom till Nimbus. Det var vårt andrahandsval till Nero och dessutom passar namnen fint ihop tyckte vi :-).