(s) Två vuxna honor!
Hej!
Nu har jag gått och funderat på att omplacera två utav mina damer. Nu har jag kommit fram till att det vore bäst för både mig och dom att komma till nya råttor och en ny människa som kan lära dom att bli mer tama än vad dom är.
Vill även att dom kommer till olika hem!
Båda är ifrån djuraffär.
Först ut är Molly!
Födelsedatum: Vet ej men hon är ca 9-10 månader gammal.
Färg, teckning & hårlag: PEW dumbo ifall jag inte misstar mig.
Kullstorlek vid födelsedatum o vid avvänjning (4v): Vet inte.
Faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet inte.
Moderns namn, Födelsedatum, vikt: Vet inte.
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Hon och jag funkar helt enkelt inte ihop. Jag kan inte ta upp henne utan att hon ska strida emot. Hon har aldrig bitit mig eller nån annan dock! Så det är mer det att hon och jag funkar nte.
Omplacering - hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Hon är väldigt busig med dom andra råttorna och ska hoppa runt och leka, men andra stunden så ska hon bara sova och lata sig. Så i buren är hon som vilken råtta som helst i mina ögon. Dock är hon inte så mot den andra råttan jag ska omplacera, där hon verkar vara lite dominant. Så därför vill jag även sära på dom.
Övrigt: Hon är väldigt liten ifall man jämför henne med mina andra. Men hon äter som hon ska, hon är bara väldigt liten. Inte benig eller nåt sånt.
London ut som nummer två!
Födelsedatum: Vet ej, men hon är lite mer än ett år.
Färg, teckning & hårlag: Blue tror jag.
Kullstorlek vid födelsedatum o vid avvänjning (4v): Vet inte.
Faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet inte.
Moderns namn, Födelsedatum, vikt: Vet inte.
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Hon va en jätte fin råtta precis när hon kom hit. Men sen så har det hänt nåt och jag vet inte vad. Hon verkar rädd för mig och jag kan knappt ta i henne. Hon vill även bitas ibland kan dock inte minnas att det har blivit hål nångång.
Omplacering - hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: En väldigt lat dam. Vill mest ligga och sova och gillar INTE att bli putsad för då piper hon. Hon piper väldigt mycket för nästan ingenting. Men hon har inte ont hon bara piper helt enkelt. Väldigt mat glad. Det är det mesta hon gör, äter och sover.
Övrigt: Jag vet inte riktigt hur en normal stor råtta ska se ut riktigt. Men hon har lite hull på sig, inte så att hon är fet. Men hon har lite fett :) Hon har även ett litet hack vid ögat eller vad man ska säga. Ifrån ett bråk hon hade förra sommaren.
Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Inte reggade. 100 kr st. Kan disskuteras då hemmet är viktigare än priset!
Ort där råttan/råttorna finns: Örebro
telnr, epost och alternativa kontaktsätt: Här och via mail helst via mailen Kebab-eme@live.se
Om annonsen ska vara låst eller ej: Inte låst
Fråga gärna om ni undrar något.
Har säkert glömt en massa en natt som denna.
Bilder på dom kommer i inläggen under!
KöttbulleKorv
Har du fler bilder på Molly? Hon ser nämligen inte vit ut, så jag tror inte hon är PEW, men det kan vara bilden i #1 som luras.🙂
Putt
KöttbulleKorv
Molly är nog ingen PEW… inge bra på detta, men jag ser nog skillnad på vit och o-vit…
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
Nä hon kanske inte är någon PEW men jag visste inte annars vad jag skulle skriva. Ibland ser hon kritvit ut ibland ser hon nästan lite beige ut.
KöttbulleKorv
Champagne skulle jag säga.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Hehe okej, nånting är hon iaf 🤪
KöttbulleKorv
putt
KöttbulleKorv
Hon är Champagne. Jag har två Champagne med exakt samma färg :)
Putt
KöttbulleKorv
Ingen som känner att dom har lite extra fritid över för dessa damer?
KöttbulleKorv
Varför vill du att dom kommer till olika hem?
Skrev det i Mollys ''info''
För att Molly verkar lite dominant med London.
När Molly är i närheten blir London mer osäker och vågar inte göra lika mycket. Men när Molly inte är i närheten så går det oftast bättre att handskas med London
KöttbulleKorv
#15 Tror de bara det är att dom Bara är 2 och hon vill visa at det är hon som bestämmer. Kanske skulle hjälpt med en till råtta :)
Nä det finns tre andra i buren också :)
KöttbulleKorv
Jaha oj :O
Har även funnits andra med i bilden som tyvärr gått vidare, Molly har aldrig visat dominans eller vad det är mot nån annan än mot London.
KöttbulleKorv
Nån? :c
KöttbulleKorv
Putt
KöttbulleKorv
:/
KöttbulleKorv
Putt
KöttbulleKorv
Är eventuellt intresserad av Molly! Går dessa att tas till Karlstad? :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
#24 Transport går alltid att fixa :)
KöttbulleKorv
#25 Då är jag intresserad!
#26 Pm:a mig eller mejla mig så pratar vi mer :)
KöttbulleKorv
Putt..
KöttbulleKorv
Putt!
Båda har sina underbara sidor också!
Även att jag bryr mig inte om att få betalt eller något, bara att dom kommer till ett bra hem!
KöttbulleKorv
Jag ska till Karlstad Husdjursmässa antingen 27-28:e april, ingen möjlighet att Molly skulle kunna fås dit? :)
#30 Inte vad jag vet just nu. Men jag kan alltid fråga här hemma ifall det funkar att köra dit när datumet närmar sig.
KöttbulleKorv
Ja för att då skulle det passa bäst för oss! :)
Putt
KöttbulleKorv
#32 Jag har skickat ett PM till dig. Skulle vara snällt om du svarade :)
KöttbulleKorv