Nu blir jag bara arg [OT]
Måste få skriva av mig innan jag skriver av mig till personen ifråga.
Vet inte hur många som minns tjejen som köpte två gebriler, ena dog ju då den blev mosad under hennes bur.
Så hon köpte tre till, nu idag blev den andra tagen av hennes katt.
Hur kan man ha husdjur om man inte kan hålla ordning på dem?!
Menar hon impulsköper djur efter djur men har ju ingen aning på hur man kontrollerar dem.
En hund som biter, en katt som inte kan uppföra sig inne, fyra råttor som nu är två.
Varför i alla dagar har en sånn person husdjur?! Och tro inte att hon hör på logik om man säger "du kanske ska läsa på lite bättre" eller "ta det lungt råttorna kommer tillbaka låt bara buren stå öppen och ha bara mat där inne" nejdå hon raserade halva lägenheten och sprang runt efter de stackars råttorna.
Konstigt att de flesta djur hon ägt har bitit henne?
edit- hennes egna status:
jaja da er ene rotte blitt spis av kattan tippe e på mangle hu blacy og har redda 2 stykk
Oj då, det låter ju inte bra alls :-/
Har ingen aning om bakgrunden eller hur personen är med djur, men olyckor händer. Även såna olyckor som egentligen inte borde hända.
Som att en katt kommer åt något smådjur. Men det händer utan att det behöver handla om att någon inte sköter sina djur bra.
#2 olyckor händer ja men det är andra gången hon förlorar en råtta till sin katt, första gången var det en råtta som blev mosad under buren som katten välte.
Hon vet att hennes katt ser på råttorna som mat då den visat det intresset för de.
Så varför ska hon ha hennes kat ute samtidigt som hon har råttorna?
Det är ingen olycka om det är följd av dålig tankegång.
#3 Nä har man ute dom samtidigt som katten när man vet att katten visat det intresset så är det ju en annan sak.
Men kan ju vara en olycka ändå.
Har en vän som råkat ut för några olyckor som slutat med ett par smådjurs död men alltid handlat om olika katter som i flera år har låtit bli. Ena hunden har tyvärr också bitit någon. Hon är ingen dålig djurägare för det.
Men skulle jag bara räkna upp allt negativt som hänt här hemma skulle det ju också antagligen visa en orättvis bild över hur jag sköter det här hemma.
Var bara det jag blir osäker över när jag läser sånt här.
T.ex att hunden bits kan det ju finnas en lång historia bakom.
Och vad innebär att katten inte sköter sig inne?
Tänk nu på att inte skriva sådana här 'personliga' inlägg då folk kan få syn på dem, menar.. h*n kan ju bli väldigt arg/ledsen, och som regel får man inte skriva om en person som inte kan försvara sig själv. Jag vet inte hur det är med att säga att det är nån som man kanske kommer ihåg etc från andra trådar. Men säger detta som medlem och inte moderator, att bara ägna en tanka på det.
#5 personen är inte med här och känner inte ens till sidan.
Än mer orsak att tänka på det jag skrev, då kan h*n inte försvara sig alls.
#7 men personen tar ingen skada av det och personen blir inte uthängd med nåra som helst detaljer så ser inte hur det kan göra någon illa.
#8 Om du lägger ut en ordagrann kopia av hennes status är det ju verkligen inte svårt att ta reda på vem det är, eller åtminstone känna igen henne om man är vänner på fejjan? Du refererar ju dessutom till en händelse, som på din formulering att döma låter som att du förväntar dig att åtminstone några här inne vet vem du pratar om.
"Vet inte hur många som minns tjejen som köpte två gebriler ena dog ju då den blev mosad under hennes bur."
Trådar som den här ger mig dålig smak i munnen, kan inte riktigt se vad det har här att göra.
#9 inga namn, det behöver inte visa något som helst om personen.
Från en tidigare tråd ja, men betyder ändå inget särskilt med tanke på jag tvivlar på att någon här minns.
Angående status så nej det är inte så lätt som du tror, prova så får du se.
Det finns gott om Skaraborgare på denna sidan som kanske skulle kunna lista ut vem personen ifråga är om den skulle luska ut vem du är.. världen är inte stor och internet är ännu mindre!
och jag håller helt med #9
/Fd Hjo-bo
ratastrofy.weebly.com/
#11 hon är inte ens svensk och bor inte ens i landet.
Det enda jag hittar från den gamla tråden är ett förnamn, men om ni lyckas komma långt på det så lycka till.
Handlar ju inte om att vi ska leka detektiver för att överbevisa dig, utan att tänka på vad du skriver när du 'ventilerar'. Alla får ventilera men det är bra att tänka ett steg innan man skriver saker, annars kan man få ångra det senare.
Oavsett om man är svensk eller ej, så kan saker komma fram.
#14 nu var det ju de själva som sa att de kunde ta reda på det, handlar inte om att överbevisa någon men det faktumet att det är rakt ut nära omöjligt för någon här att ta reda på information om personen är för stor.
Att personen ska hitta hit är ytterst lite troligt då hon bor i utlandet.
exempelvis hade hon varit dansk och bott i danmark hade hennes nätläsare först och främst fokuserat på danska sidor.
Med mindre hon inte ställt om den och det har hon inte.