Tror jag blivit allergisk
Satt med mina små en lång stund idag och kände mer än vanligt hur nästäppan och trycket överbröstet smög sig på..
Allt jag har att säga är: Fan!
Carpe Diem
Snubblade precis över en gammal tråd som heter "Överlycklig!!" där det står om någon allergimedicin som tydligen skulle vara bra. Kan ju vara värt att kolla upp kanske? Du kan ju söka på det :)
jag hittar inte den tråden. vart exakt? :D
#0 Du har inte pollenallergi eller nått sånt då? Tryck över bröstet låter mer som astma (känner själv så när jag har/är på väg att få tungt med andningen). Tråkigt om du har blivit allergisk =(

Åk till läkaren och kolla upp vad det är. Det behöver ju inte vara råttorna du är allergisk mot och det kanske finns någon medicin som hjälper.
Va tråkigt om du är de .. :/
Men men, jag är allergisk mot mina djur, men har man bara rätt medicin så går det tiptop =)
men säg vad medicinen heter då och vart jag kan få tag på den :D jag brukar snuva och ha mig också. vet att det är råttorna, inte pollen.
#6, du måste gå till läkare, så du kan få en medicin som passar dig, utskriven. Den som säljs receptfritt på apoteket brukar inte ska användas för långvarigt bruk. Du vet ju inte om det är vanlig allergi du har eller astma, o det krävs ju helt olika mediciner. :)
jag har lite samma problem. haft det lire jobbigt med katter och damme tpå jobbet. sedan kom det med djuren hemma.
tog blodprov genom spruta och de ringde ringde upp en vecka senare. jag är ej allergisk men överkänslig.
mitt problem kommer när imunförsvaret är dåligt. oftast när jag sovit dåligt lr småförkyld.
Numer när jag känner något så tar jag hösnuve tabletter. det hjälper jätte bra och är billigt. Tar även en när jag vet att jag ska rengöra alla burarna.
Det hjälper. sedan finns det olika sätt att bli av med allergin helt. tog lite brochyrer på en husdjurs mässa om oliak behandlingar.kan inte hitta dom nu men det är bara att söka.
så det är lugnt. ta ett allergi test så vet du mer exakt vad det är. kostar inte mycket och man kan lägga till vissa saker i testerna om man har andra djur. katt, hund och häst tror jag är det som ingår så man kanske får säga till om råtta och dammkvalster. går även att ta prov på djuret du har hemma för att se om det är just det djuret du är allergisk mot.
lite överkurs men det är jobbigt att behöva göra sig av med djuren
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#7 jo du har rätt men jag tror inte att jag har astma.. hoppas jag inte iallafall :( för det är typ bara så här när jag har råttor med burar i mitt rum. innan så har det inte varit så här så jag tror att det är råttorna. men jag kan nog få astma kanske om jag inte tar någon medicin. så jag lär väl gå till läkaren ändå =)

Hoppas att det är botten materialet som felar.
Jag har varesig astma eller någon allergi mot pollen eller liknande. Och det dyker bara upp när jag är i närheten utav råttorna eller deras bur.
Men jag ska försöka genomlida det :)
Carpe Diem
putt putt
Usch och fy, pälsdjursallergi av någon form öht skulle vara min värsta mardröm. Tyvärr så vet jag inget om allergimediciner, så där kan jag inte hjälpa.. Ville bara önska lycka till, hoppas du hittar en medicin som tar bort besvären. :)
Akta dig lite extra för kisset som är väldigt allergifammkallande. Sen finns det en ganska bra allergimedicin som heter aerius eller något liknande som man brukar få när man har såna symptom. Det är receptbelagt…
såg nu att tråden är ganska gammal…hur har det gått för dig?