Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 575 ggr
chade
2

Två nya grabbar

Fick hem två grabbar förra veckan. En kompis berättade att en av hennes bekanta skaffat råttor, och tröttnat för att de inte blivit tama. Fick veta att de skulle skänkas iväg som ormmat om ingen ville ta dem. Sånt kan man inte säga till mig, klart som sjutton att jag tar dem då. (jag som förövrigt bestämt att jag inte skulle ha fler hanar på grund av allergin) Det var ju bara till att dra fram min ''sjukbur'' till killarna som funkar så länge, men måste få tag på en större så snart som möjligt. Så typiskt att sånt här händer när jag precis gett bort min furet XL…

Två djuraffärsgrabbar på 9 veckor(är inte säker på det med tanke på hur små de är), en black ambk och en augoti ambk om jag fått det här med teckningar och färger rätt. Har spenderat rätt mycket tid med dem nu dessa dagar, väldigt rädda och blyga i början och nu visar det sig att det är de sötaste och pussigaste råttorna jag vart med om. Så jag funderar på hur mycket tid den här bekanta lagt ner på dem egentligen.

Så min plan med bara en flock honor sprack rätt rejält. Så nu sitter jag här med två pussråttor, letandes frenetiskt efter en bur och ''kliigt'' skinn med utslag, men det får det vara värt..

Små stjärnor lyser också i mörkret.

julolagus
0

Vad snällt av dig att ta dem :)

chade
0

Jo, men det känns ju lite bittert samtidigt. Det var ju inte alls något planerat, egentligen har jag inte pengar till en ny bur, och är jäkligt sur på personen som ville skänka dem till ormmat. Men jag är rätt glad nu när jag bekantat mig med de små, och upptäckt hur mycket jag har saknat hanar.

chade
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har vart iväg en vecka nu och hälsat på mamma och pappa, så min pojkvän har vart här och sett efter mina små dunbollar. Jag måste säga att killarna växer så det knakar, de är redan över dubbelt så stora!

Ny bur hittade jag också innan jag åkte, så allt är bra nu med alla.

Lyckades få en bild på killarna nu ikväll, men de ville helst bara leka och gosa, så det var rätt svårt haha :P