Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 612 ggr
[ThatsDeepßro]
1

Mys med sin råtta/råttor

Min Skrollan (1 år) älskar att bli masserad bakom öronen och knastrar  så fort man börjar och lägger sig mot min hand och njuter, Alice (2 år) gäller i stort sätt detsamma, fast kombinerat med knaster, ploppar hon med ögonen (väldigt fräckt enligt mig då jag aldrig sätt det innan).

Var tycker era råttor om att bli masserade/klappade när ni myser?

Tyckte detta kunde vara en kul grej att kolla upp!

Mvh Oskar

:holmgreen:
0

Ja det är så mysigt när man ser att de njuter. ^^

En som jag haft tidigare var jätte kräsen. Hon älskade när jag masserade henne bakom öronen, men ingen annan fick göra det, då sprang hon bara iväg. Utan det var jag som skulle göra det.  Haha knäpp liten sak. ^^

Mina nuvarande gillar lite olika faktiskt.

Éowyn: När man masserar henne på vid benen och tassarna. Då knastrar hon sjukt mycket och sen somnar hon direkt.

Arwen: Där är det ansiktet som gäller, inget annat. Man ska liksom massera kinderna typ, så blir hon nöjd. ^^

Joyce: Hon vill att man ska gosa in sig mellan framtassarna. Det är något hon älskar. Har gjort det sen hon kom hit när hon var liten, så det har blivit en vana liksom. ^^

Vitani: Älskar när man klappar henne på magen. Hon lägger sig på rygg med tassarna upp i luften o bara slappnar av.

Hahaha ja, typ så ser det ut här när vi myser. 🤪

mieeow
0

Jag märkte nu häromdagen att min hane Scar njuter så mycket av att bli masserad bakom öronen att han rycker lite på svansen ^^ 

hade en hane förut som älskade att bli kliad under hakan, supersött <3

ylva00
0

Bortgångna Lily älskade nackmassage och att rymma från buren och lägga sig brevid mattes huvud på natten! Konstigt nog gillade hon att man "klappade " henne på tänderna och i munnen!

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

DaniPoo
2

Jag gillar att få kramar och bli kliad på ryggen! 😃
Va? Jaha var det råttorna det skulle handla om?
Tifa älskar att bli kliad på hela huvudet och bakom öronen.
Hon börjar knastra ett tag sen somnar hon ^^