Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 869 ggr
Cederin
0

[S] Bur / Hemmabygge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när vi tröttnat på vårt hemmabygge och går tillbaka till gallerbur så tänkte jag höra mer er på RiF om någon är intresserad av att köpa den. Den är absolut inte ny och skinande längre, den har rätt mycket skavanker men det är inget som går att fixa med lite lack och färg. Det enda som kanske är svårt är några gnagmärken i "hålet" till rummet i buren, men resten är bara några blekta kissfläckar på övre delen där jag inte satt något plexiglas, några bortskavda skavanker i färgen här och var.

Buren är 70 hög, 100 bred och 40 djup och passar ganska bra till mina tre råttor som oftast får springa lösa. Skulle nog inte rekommendera den till mer är 2-3 råttor.

Den är gjord av ett gammalt skåp som vi gjort om mellanplanet i till en avskild del, sågat ut egna luckor av de som redan fanns och fäst nät i dem. En liten miss av oss är att luckorna är trögöppnade (de sitter ca. 1 cm för långt ner och nu har vi den ståendes på ett litet bord med luckorna över kanten) men även detta går att fixa. Buren är fogad med våtrumsspackel, målad i väggfärg och därefter lackad med golvlack ett antal lager.

Möjlighet att fästa buren på väggen finns, men konsoler rekommenderas att ha under då som stöd. Ett litet hål för led-slinga finns i ena änden.

Pris: Vet inte riktigt värdet på den nu, kom gärna med bud!

Bilderna är från när den var helt nygjord.

Medarbetare på Naglar och Hår

Cederin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bättre bild av insidan! :)

Cederin
0

Bör tillägga att den inte precis är något proffsbygge, därför förväntar jag mig inget högt pris. :)

Cederin
0

Putt!

chade
0

var finns den någonstans? :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Cederin
0

Oj glömde totalt att skriva det! Södertälje, endast avhämtning.

Cederin
0

Förväntar mig inga bud högre än typ 200-300.

Cederin
0

Går ner till 100 kr om någon är intresserad.
Vill bli av med den snabbt!

Zolah
1

Du kanske ska ändra trådens namn till en säljes tråd istället för en intressekoll`?

Cederin
0

Jo kanske, det blev en säljtråd tillslut :) Men det kan väl inte jag göra? Om någon mod skulle kunna ändra till (S) Hemmabyggd bur så vore det toppen!

Zolah
0
Cederin
0

Tack! :)

Cederin
0

Putt 🙂

Cederin
0

Puttar upp, skulle kännas så bra om någon får användning för den. Extrabur till sommarstugan kanske?

Myrstugan
0

Har skickat dig ett meddelande.