Semesterhem åt råttor
Hej! Nu visar det sig att mina råttor inte kommer ha något ställe att bo på när jag reser bort i början av augusti.
Nu undrar jag om det är någon som vet något ställe dit man kan lämna sina råttor eller om någon vet vad som krävs för att ta med sig råttorna utomlands, till ett EU-land.
Har du lust att ta hand om mina råttor så kan du gärna höra av dig. Jag är villig att betala om jag vet att mina råttor kommer få det bra. Det rör sig om två veckor, den 6e tom den 21 augusti.
Svara här eller ring/smsa till 076 - 250 13 36

Hej.Vad jag har fattat får man föra in och ut råttor som man vill, sålänge dom är färre än tio st. Här är iaf en länk till SJV och deras regler, http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/inutforselavlevandedjur/ovrigasallskapsdjur/smagnagare.4.7502f61001ea08a0c7fff51648.html
som jag förstår enligt den där länken så är det fritt att ta in dom i sverige om dom e färre än 10 men när du ska ta ut dom ur sverige till ett annat land så måste du kolla upp vad det landet har för regler för inport av gnagare…?
jo men jag ringde dig och frågade vad som händer med råttorna när jag tar de från polen men då sa hon att hon inte viste och att jag skulle ringa till polen för de kan ha andra regler.. Det är jättekonstigt..
*det ska inte stå dig utan dem alltså jordbruksverket
mm förstod det jo det står ju så på sidan också att man måste prata med landet man ska åka till vad dom har för regler för att ta in råttor i deras land :)
någon som har rest ut i europa med åttor?
*råttor