Golde Himalayan *Fototråd*
Nu har det varit på tal igen om golden himalayan. Slänger upp en egen foto tråd till dessa.
Genetiken: A-Be-cch eller A-Be-chch + golden
Tror även det skall finnas en variant som heter Golden siames. Detta har jag sett på flera stamtavlor. Kanske dela tråd med Golde himalayan?. Isf skriv ut vad det är för variant på råttan du lägger upp på bild.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ÖrjanLax har, vet inte hur läget är med pix dock.
Har tyvärr ingen bild att bidra med själv. Men kanske någon har en?.
Vet att genen gått runt i en del svenska linjer iaf sedan 2008 efter import från Polen och valhallas. Kanske nån som har en bild på denna?
Tills det kommer upp bilder finns varianten att se här: http://ratvarieties.com/type/golden-himalayan/
Men gud vilken häftig färg! *tass så det skriker om det*
Vart får man tag på en sådan? :O
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Alpha centaurin och valhallas har hållit på med dessa i många år. Nu hade norge en annons uppe för väldigt kort tid sedan där golden himalayan var beräknat. Så de finns lite runt om och inte för långt bort.
Men var inte Ladugårdens på gång att hålla på med goldens?. Kan vara ute och snurra här, men för mig jag hörde nått om det.

Jag har inte hört något om att Ladugårdens skulle börja med Goldens, men ja det har funnits lite i dom svenska linjerna, men har snarare dykt upp som undantag i rena siamese/burmeselinjer. Örjans Shmi är den enda(tror jag) i en kull på 19 st tex.
Jag jag bilder på Shmi ja! Dock skitbilder utan solljus men ändå. Hon kommer från Tezzlan's, Gail sa direkt när hon såg henne första gången att hon var en Golden Himalayan. Hon ska med till årsmötet om hon håller sig pigg och frisk. :)
Shmi och hennes helsyster som är vanlig siames
Okej denna tråd är riktigt Gammal men jag ser ju att Min Piff ser precis ut som de här :D så då måste Piff få vara med i Golden tråden <3

Tidigare RaGooN på iFokus och Uppfödare Sunflake (Inte Aktiv Sedan 2014)