Vad menar du, du får ju skriva innehåll i tråden också mer ingående, irriteras av pussläten. Menar när du smackar med läpparna typ? Det är inte så lätt för oss andra att gissa vad du menar. =)

varför smackar dom med läpparna?? :P
har alltid undrat varför hehe
jag annvänder det som ett ljud när jag vill att de ska komma,det fungerar jättebra å dom kommer så glada skuttandes(glad blir det:/ )
haha… jo, jag har märkt att råttor hoppar till lite ibland när man smackar med läpparna… speciellt nyligen hemtagna rådisar tycker ljud är läskiga… men värst är faktiskt prasslande påse och bryta knäckebröd… fast råttor som bor i stimmig miljö reagerar inte speciellt på ljud då de är vana… det är i en lugn och tyst miljö som plötsliga ljud kan skrämma dem

#4: Appropå prasslande påse, min Knut blir tokig och jättebusig av prasselljud! Särskilt prassel från godispapper…
ja, godispapper tycker mina också om… speciellt om det varit chokladpralin i…
mina blir helt galna om jag öppnar något godispapper. bara slänger sig på det :D

Mina reagerar negativt på mycket få ljud, det enda jag har noterat är just puss-ljud, de blir rädda och gömmer sig, men om jag skriker, klappar händer, prasslar, spelar musik, sätter på diskmaskinen mm. reagerar de inte alls.
Jag har märkt att alla mina råttor jag haft hittils rycker till eller springer iväg, vid väsljud, smackljud, S ljud, och T ljud.
p-ljud då? jag minns en av mina första råttor Philip… haha… han hatade när jag sa hans namn för p´t blev nästan som om jag spottade på honom…
#10 men uttalar man inte Philip som Fhilip?
#10 Jo det stämmer, det glömde jag, vid hårda P-ljud så rycker dem.
11: Beror ju på om man anväder sej av engelska Philip lr svenska Philip, vid svenska blir det oftast Fhilip, och engelska uttalas Philip

#12 nä engelskans ph blir f.
Spelar väl ingen roll om ph blir F… Jag tror att p:et i slutet kan vara det som irriterar. :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#14 sant :D
#13 Brittisk engelska Philip uttalas väll med P?

#16 nix Philip [filip]
#17 ok sorry my bad
han hette i a f inte filif 
brukade dessutom kalla honom för flippelipippenpu och jag lovar han ogillade mig då… (förresten var philip min första stamtavleråtta)