seriöst det här går inte
Ludde som vissa säkert har hört talats om den sura råttan.. går knappt att hantera. Nu när han får vara ute och springa burrar han upp sig, stryker mot väggarna, när jag rör vid han burrar han upp sig flåsar backar och försöker få tag på min hand.. går inte att röra han utan att han nästan vill döda mig verka det som.
jag har absolut ingen aning om vad jag ska göra med han! :o
HJÄLP
Tycker det låter som han är väldigt dominant. Han funkar inte ihop med andra råttor, antar jag?
Du kan ju testa med kastrering. Men det är inte säkert att det funkar. Och funkar han varken med råttor eller människor är det nog faktiskt bäst för honom att han får somna in.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ålder?
Samtliga av mina kastreringar har gett mycket goda resultat, och i princip alla jag pratat med om det delar mina kastreringsupplevelser! Så om du vill ge råttan en chans, så är kastrering en god väg att gå.
Han kanske har ont någonstans?
han är 4-5 månader ungefär.han kan inte vara med andra råttor eftersom han biter dom och är jätte aggresiv en utav hanarna har blivit jätte skygg och gömmer sig helatiden och piper då man rör vidhan.
har funderat på kastrering men vet inte ifall han bara går igenom nån tånorsperiod, men han har varit så här i två månader snart och tycker att der bara blir värre och värre..
har kollat igenom han ifall han sku ha nått sår eller liknande och klämt lite här och därför och se ifall han reagerar på att han har ont men inte visat nått tecken?

Låter som om dessa eventuella tonårsproblem startat alldeles för tidigt, men med tanke på hans nuvarande ålder och på åt vilket håll det hela utvecklas så hade jag chansat på en kastrering, eller tagit bort honom.
hm jaa.. för han är verkligen inte liks sig, en verkligen fin råtta. Får ta och fundera lite vad jag ska göra med han eftersom han verkar så förstörd..