Kliar sig mycket
Hejsan!
Jag tycker att mina två honor som är 1 respektive 2 år gamla kliar sig väldigt mycket, jag har kollat igenom pälsen och bottnen men ser inget fel, har hur fin päls/pälsbotten som helst, jag följde "guiden" här på Rif hur man kollar olika sorters ohyra men som jag nämnde såg jag inget alls.
Kombinerat med kliandet är det ju såklart mycket tvättande med.
Är det bara jag som nojjar upp mig i onödan? Min andra flock kliar sig inte alls lika mycket som dom här två krabaterna. Såg att förra ägaren hade lite spån i buren när jag hämtade dom inte mycket men lite, ingen aning om det kan bero på det.
Som ni märker känner jag mig ganska osäker, så lite svar från mer kunniga hade varit jätte bra!
Mvh
Har du badat dom för mycket? Dom kan ju vara för torra kanske? Du kan ju testa ge dom ex lax , för att se om det blir bättre. Kan ju vara också att dom reagerar på nåt du har i buren, eller nån mat. Så undersök om det kanske är ett tvätt medel som luktar mycket?
Jag fick nyligen hem tjejerna, så nej har inte badat dom, har dessutom lagt in och bäddat med en neutral filt. Däremot sa personen jag hämtade dom hos att ena tjejen tyckte om att bada. Dem kliade sig nämligen en del redan när jag fick hem dom så tror inte det skulle vara något i min bur. :p