Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 497 ggr
Cederin
1

Tyck till om bur!

Ska införskaffa mig en ny bur, och har spanat på denna:
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/rottebur/339936

Har googlat som en galning men den verkar inte vara speciellt känd/omtalad. Jag tycker att den verkar bra, måtten är som en Jennybur fast 10 cm mindre på höjden. Alltså L 80 x B 50 x H 70 cm.

3 råttor kommer bo i den, fast mestadels kommer den att stå öppen på dagarna.

På rea just nu så den kostar bara 700, ska man slå till?
(Ja, jag har funderat på Furet XL, men tycker dem har ganska ful färg faktiskt och dessutom lite dyrare för bara nån 10 cm extra)😛

Vad tycks?

Medarbetare på Naglar och Hår

Zakaraa
2

Buren rymmer 4 råttor max (enligt rekommendationerna) så 3 råttor kommer trivas där och har de tre ute tillgång är det ännu bättre då är storleken mycket bra om det bara agerar som ett bo :)

Luckan hade en ganska intressant spärr så om du köper får du gärna lägga in en närbild på den ;)

Jag tycker du kan slå till, 700kr för en bur i den storleken är väldigt billigt den där typen av ram är väldigt trevliga att hantera!

Jag hade en liknande bur (minns ej måtten men borde vara ungefär lika) som jag köpta på rea (40%) för 1200kr! så köp den, haha :) Tyvärr har jag inte min bur kvar så jag lånade ut den och den som lånat har låtit sina råttor gnaga sönder den så jag har varken fått bur eller ersättning tillbaka. Men den var mycket bra och de liknar varandra så om den är lika bra som den jag hade kommer du nog bli mycket nöjd!

Är det lucka i taket? Det hade min bur och det var så otroligt skönt! Ser inte ut att vara det på bilden?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lilith
0

Går buren att fälla ihop?

Jag tycker lite att det ser ut som det, och i sådana fall blir jag väldigt sugen på att skaffa en sådan själv :P

Cederin
1

Tack för svar! Den har ingen lucka i taget, men ja den kan fällas ihop! Eller iallafall monteras ner antar jag i och med att man får hem den i delar. Har ingen aning om luckan, ser själv knappt hur konstruktionen är men den verkar ju hyffsad iallafall! Jag tror det blir ett köp, som sagt är ju 700 för en NY bur i den sizen ganska värt :)

Cederin
0

Taket* ska det stå :)

ylva00
0

Den kostar 999 sek :/

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

Cederin
2

Nej. Det är på svenska zooplus. Med rea på danska zooplus blir det bara 700 med 5% nykundsrabatt. Kan intyga detta då jag lagt en beställning nu. :)

ylva00
0

Jaha… Okej… Hihi.

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram