Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1167 ggr
[pepparkatt]1
2

Borde dra ihop en protestgrupp...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver väl inte skriva så mkt…

Ruzin
2

Fyfaan…..

[pepparkatt]1
0

Mm eller hur :-(

Alenzi
0

Ja, en namninsamling eller en facebooksida eller vad som helst.. URK!

Melissa V
0

oempatiska idioter.. nått må man ju göra

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

ceccie
1

Jag håller med.

Zakaraa
1

😡 är allt jag har att säga just nu… 😕

Klipp tårna av idioterna som gett tillstånd till detta!!!!!!!!! -.-

Namninsamlingar kan skapas bland annat här för de som känner sig manade.
Någon kanske även känner sig manad att kontakta "Forska utan djurförsök" finns både på FB och har egen hemsida. Förhoppningsvis kanske de kan engagerade sig i detta. (är mitt uppe i f-dags förberedelser så jag kan inte själv :c)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

vapensyster
0

usch!

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

UrchinFamiljen
0

Usch! Men vadå, kommer mössen och råttorna att vara levande när dom klipper av tårna eller? :O För det är ju djurplågeri!

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Zakaraa
1

#8 Troligtvis, tror inte de skulle ha användning för kadavers delar :/
Inom djurförsöksforskning så finns det ingenting som heter "djurplågeri" för där ÄR allt djurplågeri.. suck :(

UrchinFamiljen
0

#9 Neä! :( Usch, usch, usch!! :C

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

ylva00
1

Usch, jag blir så AAAAAAAAAARG!!! VARFÖR?!?!?!?!?!!?!?? Klipp tårna av er själva idioter!!!!! Håller nästan på att krossa tangentbordet! Hur kan man göra sånt här? Usch!!

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

Cederin
2

Människor är idioter.. Det som skrämmer mig mest är den helt neutrala tonen i artikeln, som om det skulle vara okej. Vem som helst fattar väl att det är sjukt smärtsamt även för dem? Starta en namninsamling så skriver jag på.

Medarbetare på Naglar och Hår

Kutirai
4

Ursäkta,
Men vad i hela helvete har fått dessa inkompententa människor att inbilla sig att det är okej att lemlästa djur?
Jag trodde att vi i Sverige hade åstadkommit en bra syn på djur och deras känslor, men detta får mig verkligen att tappa respekten för forskningsindustrin.

Personligen är jag inte emot djurförsök som sköts på rätt sätt, på ett sätt som inte besvärar djuren. Astra Zeneca ska ha en stor eloge för det, med tanke på deras underbara djurhållning och regelverk.
Detta är dock oförsvarbart.

[[Mellebelle]]
7

orkar inte läsa allt men om ni inte redan sett detta eller om någon redan länkat här, så kan ni lägga en protest här!!

http://www.djurensratt.se/engagera-dig/blixtaktioner/stoppa-taklippningsforsoken

Zakaraa
1

#14 nej det finns inte i denna tråd men super att du länkade!
Har skickat mejl, ni andra i tråden gör det ni med! :)
Allt ni behöver göra är att klicka på länken i #14 och skriva i namn, ord och e-mail till höger och klicka på Skicka :)

Alenzi
0

Skickat. Tack för länken.

[Sara FE]
0

Skickat och FB-delat, tack för länken!

Kutirai
1

Nu har jag och alla mina anhöriga protesterat.

reguri
1

Skrivit på!! Ska fixa så mina föräldrar skriver på och fb-delar det också! :((

RåttanElin
1

Har också protesterat nu!

👍

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

Eagrin
1

Jag satt å läste det när jag åkte till jobbet imorse. Höll på att skrika rakt ut!!! Vi måste fixa någon form av protest!!

Apootie
1

Har skickat nu! Har även delat på FB, och där finns det ju alltid NÅGON mer som skriver på. Usch vad arg jag blev när jag såg det här! Visst, nu kan jag göra mycket mer för att rädda andra djur, samt så är jag köttätare. Jag har ingen lust med någon vegan-köttätar-diskussion, utan jag VET att jag kan göra mer. Men det här kändes större för mig just nu. (och jag skriver så för att tala om att jag känner mig lite som en hycklare, men ja…)

:holmgreen:
1

Fyyyyyyy!

Har skrivit på, tvingar mina vänner till att skriva på också!

mikeiko
1

#14 Tack!! Skickade direkt.

UrchinFamiljen
1

#14 Skickat!

nlinds
1

jag går defenitivt med i protestgruppen, !!!!

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

deeremf
0

intressant hur ett liknande projekt med samma sak (bara möss inga råttor) blev avslaget.

[Sara FE]
0

#28 Har du någon länk till information om det projektet?

deeremf
0
[Sara FE]
0

#30 Tack!

ceccie
0

Skrivit på protest listan o blev medlem i djurens rätt på samma gång.

[pepparkatt]1
0

Såå härligt att se allas engagemang!! :-) listan för skickade brev blir längre o längre så fortsätt att dela där ni kan!!

Zakaraa
1

Mina vänner blir nog lite smått irriterad på mig då jag delar sidan till brevet en del, höhö :3 Men som vän med mig får man stå ut 😃

deeremf
1

underskrivet och delat på FB ;)

123fyra
0

Vad tänker dom med egentligen? Hur kommer dom ens på såna saker?

:holmgreen:
0

Någon som har någon mer länk till information om forskningen?

reguri
0

Lyckades dela det till lite mer svenskar (på en engelsk sida) som förhoppningsvis delar det på fb också! Ush :(

RåttanElin
0

Har övertalat alla alla mina vänner med. Och de har också skrivit på!✉️

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

EmelieGustavsson
0

delat på min facebook. hoppas någon skriver på :)

madden_79
0

åh :''(

Apootie
0

Hej! Jag ville bara putta upp den här tråden då jag har en fråga: vad det bara jag som fick ett mejlsvar om det här?? Jag "skrev ju på" protest, och fick nu faktiskt ett svar från Karolinska institutet.

Zakaraa
0

#42 Nej alla som skrev på får svar nu från dem
Ett mejl skickades iväg i ditt namn till dem och därför får du svar.

Tänkte själv skriva om det men såg att du hann före :)

Apootie
0

#43 Okej, jo jag skrev ju min email, men förväntade mig inte att få ett svar :D

chade
1

Tyckte deras argument var lite dåligt.. Att bebisarna inte hunnit få ben i tårna vid den åldern, det gör väl ont ändå…

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Alenzi
0

Precis samma tankegång som när jag gick på naturbruksgymnasie, man kastrerade bebisgrisarna utan bedövning whatsoever, ute på gångarna i stallet - de skriker för att man håller dem, inte för att det gör ont. Jo, tjena.

Alenzi
0

Förresten var det väl inte ens det det handlade om, var det inte så att om man väntade ett litet tag så kunde man utvinna exakt samma information ur djurens päls?! Enda anledningen till att klippa tår var för att få fram svaret tidigare och slippa utgifterna för att hålla djuren vid liv.

Apootie
0

#47 Det är vad som står på Djurens Rätt's hemsida där man kan skriva på mot tåklippningen iallafall!

Zakaraa
0

#47 hur menar du med att det inte vad det de handlade om?
Hela grejen var ju att stoppa dem från att klippa tår av råttor för att få reda på om de passar in i själva forskningen.

Kutirai
0

Kan dessa påskrifter användas emot en i något sammanhang? Är man anonym? Behöver verkligen svar, då mina föräldrar jobbar inom forskningsindustrin och riskerar sina jobb om det kommer ut att de smutskastar sitt eget företag.

Zakaraa
0

Man skriver ju på med sitt namn, ord och e-mail adress så nej det är inte anonymt.

Om man Läser texten där man skriver på protesten så står det att det skickas iväg ett mejl i Ditt namn till företaget, i detta fall Karolinska institutet.