Ivrig väntanpå bur
Beställde en bur för ca 2 timmar sen ifrån zooplus.dk Blir en Montana voljär :3 längtaar såå. Är ju så trött på den buren jag redan har ^^ går ju inte att inreda den på ett roligt sätt :P Så nu ska fantasin flöda ^^ måste försöka lära mig mormors symaskin så jag kan göra hängmattor o allt :D wiiiiiiie!! Buren kosta från börjar 1199 dkk men sänkt till 999dkk och jag betalar ca799dkk ^^ känns helt okey (: de är väl ca 900 + - sek Någon som vet vart man kan få tag på sån där ferplast hörnhylla billigt? Hittar bara för över 100:- :/ o då utan stege
// Stephanie och hårbollarna 
Skriver lite konstigt i all iver och övertrötthet :P ursäkta ^^

Ferplasthyllorna är svindyra att köpa och du kommer inte komma ner under hundralappen. Tyvärr.
Jag hittade ferplasthylla på Arken Zoo, men den kostade dock 150 kr utan stege.. :/
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Mja :/ jag köpte en nu för 100lappen och några saker till men va gör man inte för sina pälsklingar ;)
Som ovan säger, hyllplanen ligger runt 150kr i snitt
Men jag anser att har man inte plastgnagare (så man måste byta ut all plastinredning hela tiden) så är det helt klart värt att lägga ut de pengarna. De är väldigt bra hyllplan som är väldigt lätta att montera och städa.
Stegen däremot är bara att kasta. Nej usch de gillade jag inte, de är enormt svåra att få rena(!! satt fast runt "stegen" på trappan) Jag har två st tror jag som bara litter och skräpar :P Man har ju inte så stor användning av de heller egentligen då det går lika bra att klättra på gallret till hyllplanet
Om man inte har en gammak och svag råtta som behöver hjälp vill säga :P
Men i alla fall :P Vad roligt med en ny bur! :
Lägg ut bilder när du får den! :D
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Satan att jag köpte en stege då ;P fast den kosta typ 40 spänn ^^ Ja mina nuvarande tuggar inte på plast så de är ju bra och det känns så tråkigt att bara ha en hylla tycker :( hade två men ena försvann när vi hade uppehåll med råttor :( Självklart kirrar jag bilder ^^
#6 Hehe det med stegen är ju bara min åsikt :) Har ett par stegar i metall just nu (som inte har plast Mellan trappstegen) och den älskar jag :)
Du kanske storgillar dem :P Vad jag ogillar kanske den andra älskar liksom ;D :D
Jag älskar hyllplan :P har ett sådant hyllplan du köpt i Rött med gula skruvar
Det är så fult så jag älskar det xD Vill ha ett rosa hyllplan också!
Så nästa gång jag handlar från Zooplus.com (har för mig att det var där) så ska jag köpa roa hyllor xD
Ja smaken är som baken ;) Haha ja just nu har mina en i trä Skiiitkul när kisset tränger in >.> haha Ja jag vill ha rosa oxå men tycker den är lite för ljus :P om vi tänker på samma?haha

Jag tycker stegarna är skitbra till ferplasthyllorna. Inget svårt att få loss skiten alls, bara bläta upp den i nån minut innan om det sitter hårt, ta en svamk/diskborste och vips så är det borta. :)
#8 Det är samma vi tänker på :) #Baby"rosa färg :P Jag älskar den färgen så länge jag inte behöver ha ett klädesplagg med den färgen xD Hatade rosa förut, nu är det en skitrolig grej att ha :D
#9 Var så jag fick göra men fick inte bort allt och man fick göra det Hela tiden D: De var en rejäl stankfälla hos mig. Men det visar ju bara att smaken verkligen är olika, haha 
#11 den butiken har jag totalt svartlistat då de levererade en trasig bur och vägrade svara på mina mejl efter att de lovade att höra av sig "om en vecka pga inventering". Trots upprepade försök att nå dem har jag inte hört ett ord så jag fick betala fullpris för en trasig bur + extra fraktkostnad för att De strulade vid betalning.
Skulle aldrig i mitt liv beställa från dem igen och varnar alla andra från att göra det också. Sämsta företaget företaget någonsin som inte har något ansvar alls.
Skäms inte alls för att "svärta ner" (vara ärlig ang.) deras allt för bra rykte.
Men tack för länk så man fick se en bild 
#12 Okej. Det var ju synd och väldigt tråkigt. Jag har också beställt från dem. Dock var det ett lass leksaker men för mig var allt helt. :)
De kanske finns billigt någon annan stans.
#13 Ja jag undrar om jag var någon form av praktexemplar. Det sjuka är att de bytte ägare i samma veva som detta skedde så jag trodde det berodde på det men inte ens de Nya ägarna svarade på mina mejl, jag har gett upp helt. Slösade sjukt mycket pengar (mycket för mig) på dem :( (jag tvivlar på att de ens bytte att det endast var en ursäkt när de "nya" inte heller svarade.)
Skönt att du klarade dig undan :)
Jag önskar de gick att lita på för de har mycket roliga saker, men har man en gång blivit utsatt av det företaget så har man ju inte så stur lust att stödja dem igen *suck*
#14 Ja, jag hade sagt exakt samma sak som du om det hade hänt mig, så det är berättigat tycker jag. Det är ju tråkigt oavsett hur mycket något kostar. =/
Ursäkta OT :)
Inväntar också en bur (Ferplast XL) från Zooplus, lägg gärna upp bilder när den kommit! :)
Vänliga Hälsningar
Malin
#15 lugnt ;) #16 de ska jag göra ^^ Kolla nyss vart min bur är och den är i malmö efter.en resa i tyskland (?!?) ^^ Så förhoppningsvis är den hos mig imöra eller på torsdag, hoppas jag :3 beroende på vilken väg te tar upp till de värmländska skogarna ;P
Kan inte morgondagen vara här? Schenker ringde och väckte mig förut och sa att de kommer med buren någon gång imöra eftermiddag :3 Och sakerna från zoomarknaden (zoo bromma) har redan kommit så ska hämta ut de ikväll ^^
Spännande! Fick min Furet XL för några dagar sen, vilken toppenbur! Riktigt snabb och smidig leverans från zooplus.dk dessutom, därifrån blir det mer shopping i framtiden! :)
Vänliga Hälsningar
Malin
Vad kostade den?:)
Sätter en tass här :)
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
999 danska kr, dvs. ungefär 1 200 kr. Bra pris för en såpass stor och praktisk bur tycker jag :)
Vänliga Hälsningar
Malin
#23 okej:)
#24 fast jag hade 20% på den så den gick på ca 900 (: Bilder kommer sen när jag orkat lagt in dem på datorn ;) Tog mig o mamma 4h att sätta ihop den då snetaket inte ville vara samarbetsvillig :P
Okej jag ska väl kolla då!
Fiffi är den typen av dam som inte tycker om att man städar buren. Hon vet när jag ska städa buren och då drygar hon som bara den med att komma ut, och då brukar hon gå till fönsterbrädet för att sura och vägra gå in. Typ så var det nu när jag var klar med den nya buren. därav bilden ^^ de andra två skynda sig för att undersöka :P
Annars kan man gå in på zooplus.se likadant fast på svenska :)
aaaaaaaaaaaangelina
#30 svenska szooplus är enormt mycket dyrare därför väljer de flesta danska eller brittiska :)
Aha, då ska jag kika på det, tack för tipset #31 ! :)
aaaaaaaaaaaangelina
Gött :D Blev nåt knas med min order så den annullerades, de bad mig boka om den men jag hann inte innan rabatterbjudandet gick ut -.- Får vänta till nästa omgång, har ändå varken råttor eller bokade bebisar så det är ju verkligen inte akut för min del, plånboken blev glad iaf :P ..Och sambon.
#33 nej usch va träligt :(
Ni som har köpt den där buren, kan ni inte länka till den? :)
Undrar samma som #35 :-)
#31 Fast när jag kollade och jämförde igår så var det ungefär samma priser på alla tre sajter (dvs svenska, danska och brittiska). Om jag nu inte kollade helt galet.. :-P
http://m.zooplus.dk/shop/fugl/bur_voliere/parakitbur/montana/187856?previousProductGroupId=40783 Här är buren från zooplus.dk :)
Åh tack för länken. Nu har man lust att spara ihop till en sån :) Gick allting på 1200 kr med frakt och allt?
#39 Frakten är gratis från 299 kr :)
Frakten är gratis från 299 DANSKA kronor :P
På den svenska sidan är det gratis frakt från 350 svenska kronor.. dvs nån hundralapp eller så, billigare än den danska.
#41 jo jag vet.. Det var danska hemsidan jag syftade på, eftersom det var den hon frågade om
#39 jag gav ca 900 - 950 eller nått då jag hade 20% rabatt men ja den ligger nog runt 1200 (: frakten är gratis när.man handlar för över 400 tror jag :P
Ah måste spara ihop till en nu. Är de enkla att inreda och tar de stor plats?
Ja då de tycker jag (: den tog ju iaf mindre plats än denjag hade tidigare + att denna har hjul så blir lätt att flytta runt på (:
Hoho.. är sugen på den här buren. Är du nöjd med din?
Tänkte höra om gallret på framsidan med de stora luckorna är en enda stor sammanhängande gallersida eller är det två gallerdelar?
Jag är så fruktansvärt trött på furet towern vi har idag!
Jag är supernöjd :D så himla mycket mättare att städa tycker jag (: Nej det är två :P
Kalaaaaas! Då ska jag väl bara vela fram och tillbaka ca 235893367 gånger innan jag lägger en beställning på 2 stycken. :P
Haha gör de :P sen går de ju att trixa säkert med den så man kan få två våningar :P dock har jag inte gjort de :P