Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 641 ggr
Fjordell
3

(S) Hane ur Svenska Barnvisor-kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En Till Som Jag

• födelsedatum: 24/1 2013
  • färg, teckning o hårlag: s/black ambk db
  • kön: hane
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 7 och 6
  • faderns namn, födelsedatum, vikt: Vincent, 12/2 2012, 550g
  • moderns namn, födelsedatum, vikt: Shannaras Half Moon Bay, 28/6 2012, 310g
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Just detta råkade vara en tjuvparningskull, dock turligt nog mellan de föräldrar som jag ändå hade planerat en kull mellan, bara det att det skulle bli en månad senare, tills efter att pappa Vincent fyllt år. Matchningen baserar jag på föräldradjurens egenskaper. Måne är en framåt och trevlig tjej, dock aningen lättstressad. Vincent är en självsäker och väldigt mild samt behaglig hane. De kompletterar varandra på flera plan. Jag har inte sett honom stressad, inte ens vid flytt eller introduceringar. Båda föräldrar har varit friska än så länge och tycks påvisa bra immunförsvar. Jag siktar på att få fram framförallt friska och trevliga individer utan beteendestörningar. Jag försöker inte heller ta fram enorma råttor - lagom är bäst.
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Han är väldigt nyfiken och framåt, men samtidigt något tillbakadragen. Han är inte kaxig, utan väldigt mild. Sätter någon honom på plats så är det bra så. Tar sig tid att mysa i famnen.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 300kr, JA, reg i SRS.
  • ort där råttan/råttorna finns: Piteå, transport kan ordnas till viss mån.
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt: 0730663013 (SMS), amandafjordell@hotmail.com, PMa eller kontakta mig på Facebook
  • Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst

Jag som ägare och uppfödare har tagit prover och kan konstatera att jag inte haft kontakt med Hantavirus.

Fjordell
2

Lillgrabben finns kvar.

Här kommer ett par bilder från idag.

Fjordell
2
Fjordell
2

En Till Som Jag tillsammans med sin bror Björnen Sover.

Fjordell
0

Tingad. Tråden kan låsas.

Inlägget är låst för nya kommentarer