Hjälp med färger
Av bara en snabb blick på bilderna så ser det ut att vara
#0 Blue
#1 Champagne (eller Beige??)
Och båda ser otecknade ut men jag kollade bara väldigt snabbt som sagt :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#2 Dom flesta har sagt blue om min lilla Rabies, (pojkvännen fick döpa råttorna, dumt val..) men dom är mer oseende om Parvo (återigen, pojkvännen.. :P) vissa säger champange, andra beige, och några silverfawn?
Dom har samma färg över hela kroppen, så det antar jag är otecknat? :)
Nybliven råttägare som sagt, och inte mycket erfarenhet sedan innan, så färger är inte min starka sida!
#3 haha då var jag inte alltför snabb i min koll med andra ord :P
Nu när jag tittar igen tycker jag mig se vita tassar och vit svanstipp på Rabies? Stämmer det?
And Parvo så är det svårt att säga, Champagne kommer ju i så många olika nyanser vad jag har sett, min egen misstogs som Pew och andra jag sett har varit i samma nyans som Parvo. Jag tycker han är lite för ljus för Beige och samma sak då med Amber (fd. Silverfawn)
Beige ska ha rubinögon så är de mörkröda är han beige.
Amber och Champagne ska ha röda men skillnaden där är att Amber ska vara orangebrun och är tickad medan champagne är ljust beige och inte tickad. (Standard) Så jag skulle personligen säga Champagne i detta fall :)
#4 Både Rabies och Parvo är ljusare mot tassarna och svanstipparna. :)
Parvo är lite mjukt beige/gulaktig om man kan säga så, och väldigt väldigt ljusgul in mot kroppen, så bilderna ger nog inte rättvisa mot hur han ser ut i verkligheten..
#5 Tack! Mjo, han ser mycket mer ut som en Champagne än en Amber :) Får väl säga att han är Champagne, det verkar iaf mest troligt för mig :)
#6 okej då är de tecknade fast missmarked, ingen magteckning?
Det kan också spela in vad som finns bakom i linjen, det kan hjälpa till att säga vad det är för något när man inte kan se det direkt :)
#7 Magen är precis som resten av kroppen. Bakåt i linjen kan jag tyvärr inte gå då jag tog över dom från en gammal bekant, som blev allergisk, som köpt dessa från en djuraffär, tråkigt nog :(
#8 Okej, då skippar vi linjen, haha :)
Men jag skulle tippa på att de båda är eubk mm då de allt som oftast brukar vara det när de har tass och svansteckning men det är ju svårt att säga med avsaknaden av magteckningen. Tecknade är de i alla fall :)