(K) Ung hona AKUT
Jag köpte för ett tag sen en till hona och hade aldrig tänkt att det skulle bli som det har blivit. Det är så att jag har en flock med 6 honor som alla bott ihop i över 8 månader och där har det aldrig varit några bekymmer. Jag skulle nu intruducera en ung flicka på ca 8veckor i flocken. Det började bra men hon har hållit sig på sin kant. Hon har blivit ganska smal under tiden och jag tror hon inte har fått äta för dom andra. Har extramatat henne lite och trott att allt skulle lösa sig. Men idag hittade jag lilltjejen med sår på svansen och antar att hon blivit biten! :( Flyttade henne direkt till en annan bur och nu bor hon själv där. Vill inte sära på mina vuxna tjejer eftersom jag tror det kommer bli problem med flocken då eftersom den ena är rätt dominant och jag vill inte riskera något. Eftersom jag är helt kär i denna unga hona och vi fått en underbar relation skulle jag aldrig kunna göra mig av med henne så jag har beslutat mig för att skapa en till flock där dom bara får vara två och sen möjligen långsamt försöka föra ihop dom med den andra flocken. Så nu söker jag en ung hona som kan bo ihop med lilla Lingon. Skulle möjligen kunna tänka mig en lite äldre hona men då väldigt flocksmart! Hon ska även vara trevlig och social mot människor och vara frisk. Utseende spelar ingen roll. Hon bör finnas i Stockholm eller kunna transporteras hit ganska omgående. Jag kan möjligen åka tåg till närliggande städer för att hämta råttan. Vill inte att tjejen ska bo själv särskilt lång tid så detta är ganska akut. Berättar självklart för dig vad jag kommer erbjuda råttan. Jag kan kontaktas via PM här, miriam.strandberg@yahoo.se eller 0722529803. Hoppas någon har vad jag söker!
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
kolla på djurannoner i fokus ! Där har jag för mig det fanns något. Annars finns det en tråd som lades in idag (här på råttor ifokus) om en agouti tjej som säljs. Jag vet dock inte var dom befinner sig någonstans, men kolla upp det. Hoppas det löser sig fort !
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Det är jag som har den lilla agoutiflickan. Jag har PMat dig TS :)
#1 Tack för informationen! :) Hoppas också detta löser sig väldigt fort.
Mvh Mika
Jag har nu hittat en bra hona som kommer hit i helgen. :) Tråden kan låsas.
Mvh Mika