Klart man kan :D Blanda med mjölk och smör istället för vatten och salt så blir det göttare
okej ska testa det =D
#1 det ska jag lägga på minnet. mina börjar se så små ut. ingen kommer upp i tures nästan 800 g…Men jag kämpar på ;)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

haha det är faktiskt en skitbra grötblandning till de råttor som vill lägga på sig lite ;) just try it

Jättegott att blanda lite bär i också, eller rivet äpple/päron tex
Fast ta det lugnt med mjölken, många råttor är överkänsliga mot det…
Spelar det någon roll ifall man ger vanligt havregryn eller om man gör det på glutenfritt havregryn (rent havre) ? Och kan man göra den på sojamjölk istället då vissa råttor är känsliga emot mjölk?
Jag ger ALDRIG mina råttor smör!!! Usch, dödligt i större mängder. Just sayin'
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
Vart har du hört talas om det? Gogglade det men kunde inte hitta en enda artikel om det O.O Under alla år med råttor har jag aldrig någonsin hört detta
Inte nyttigt, i en fakta bok om råttor, vet inte om det är dödligt faktiskt, but wy risk it? Jaja, jag ger dem inte smör iaf
Men du skrev ju att det var dödligt i första inlägget. Tror du inte dom menade onyttigt för fett halten? Massa saker kan vara onyttigt för råttor i för stor mängd.
smör är vell endast onyttigt som ovan skrev pga fetthalten, på samma sätt som hos människor. Kan inte tänka mig att det skulle vara farligt på något annat sätt.
Olivolja är bättre än smör, men smör är ju knappast direkt skadligt. Isåfall skulle man ju inte kunna ge dem rester som är tillagade i smör osv. Sen i ärlighetens namn, ska inte våra djur också få njuta av lite godare mat ibland? (i den mån som det inte är direkt skadligt såklart) De måste väl också få ha lite livskvalité?
#9 det är absolut inget fel på smör.
Och så syftar jag på Smör och inte sån där konstgjord gegga som Letta osv. Det kan jag tänka mig inte alls är bra för någon alls.
Däremot är smör inga problem alls, har man kräsna råttor, undernärda eller liknande kan smör vara riktigt bra för att få i råttorna mat.
Även viss medicin kan mutas med smör så det är absolut inte dödligt, den källan skulle jag gärna vilja se.
#11 lita inte för mycket på de sk "faktaböckerna" de flesta har lika dålig information som den man får från djurbutiker, dvs. ren smörja. Så ta det du läser i de böckerna med en nypa salt. :)
Åter till tråden om gröt. Mina råttor har alltid ratat havregrynsgröt, vet dock inte varför jag älskar det ju, haha! Nej men just havregrynsgröt har inte någon av mina råttor gillar. Däremto annan sorts gröt och framför allt välling (som inte är en gröt jag vet) är stora favoriter.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag ger mig