färg på mina monster? : )
#0 Black hooded eller silver black hooded :)
Var lite svårt att se, för mig, om det var silver eller om det är bilden som är extra glansig :) Men har h*n vita/grå strån i pälsen så är h*n silver black :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#2 Jo, han har fått mer och mer vita/gråa strån i pälsen. han hade inte det som liten : )
#3 silver black /black ambk ? (magbild skulle behövas)
#4 silvrering kan, vad jag sett, komma lite med tiden så jag skulle säga silver black då :) De flesta svarta råttor idag är silverblack.
#6 jadå.. Det är här jag får det svårt :P
Det är för mycket vitt på benen, har jag för mig, för att vara en eubk men för lite vitt på mage + avsaknad av bläs eller pannfläck för ambk så får låte någon annan svara på det :P
Jag tycker det mer ser ut som en eubk mm :) men håller på att lära mig - så kan ha lite fel :)
#7 alldeles för lite vitt tycker mitt otränade öga! :) en ambk är ju lite likt en huskey roan (ännu oblek såklart).
#9 Ja jag håller med om det men jag har haft fel förut men jag skulle säga som du (övertecknad) EUBK mm mest pga bristen av bläs/pannfläck
#11 jag tror hon är, likt min, en dålig svart bara. Choklad ser man relativt tydligt. Sedan av min erfarenhet har tecknade råttor bättre grundfärg än "helfärgade". Så om du jämför med dina hooded kan hennes svärta se brunaktig ut. Summa sumarum: jag skulle säga dålig svart :) har en själv hemma! Hoppas du förstår mitt nattvirr. :)
#13 jag har också läst det någonstans :) så jag gissade att hon var dåligt svart, men ibland lurar hon mig och ser väldigt brun ut :P Vad tror du om den ljusa råttan då? :D
putt :)
#12 Tycker jag ser ut som en silver mink.
Svårt,de 4 bilderna i #17 ser det ut som 4 olika färger! Blått, mink-ish, cinnamon och någon silver typ ser det ut som, vilket ör ganska omöjligt eftersom det är samma råtta på alla 4 bilder :P
Väldigt konstig färg men snygg ändå :P Skulle vara intressant att veta var det var.
Men jag tror en bild i dagsljus skulle hjälpa, framför allt eftersom bilden i #17 gav 4 olika färger. Försök ta en bild på pälsen som du tycker stämmer överrens med färgen i verkligheten.
#19 ska göra det imorgon! :) med riktiga kameran! :)
#18 s/mink🙂
Att bilderna i inlägg #17 visade olika färg beror bara på att bilderna har olika vitbalans.
#21 tack Amanda! :) bilden #18 är ganska nära hans riktiga färg :) ska ändå fota bättre bilder idag :)
#18 OOH vilken häftig rygg! Eller ser jag fel?
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
#23 ja där gav det en mer naturlig färg, hehe.
Silver-mink ser ut att stämma där tycker jag med :)