Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1325 ggr
Eagrin
0

Könsbestämning i Skåne!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Våra två råttor (skulle vara två honor) har börjat para sig ordentligt, vi har nu separerat dem sedan förra veckan och den lilla råttan ar börjat tjocka till sig ordentligt…jag tycker mig se små pungkulor på den stora råttan (den är rätt överviktig sen köpet så inte så lätt å se vad som e vad..) men jag är inte säker.

Jag har haft råttor innan, och även uppfödning av dvärghamster. Men jag har aldrig haft så svårt att könsbestämma två gnagare som denna gången.

Tycker att det skiljer mycket mellan de två råttorna vi har, men sedan är den ena nästan dubbelt så stor som den andra med…

Finns det någon råttälskare i området runt Lund som skulle vilja kika på dem? Kan försöka ta bild men svårt att få dem att vara stilla på rygg..

Tacksam för svar.

/Emma

ps. Misstänkta hanen är råttan som är hooded.

Zakaraa
0

Honor rider på varandra de med så om det är honor så är det inte ovanligt att de rider på varandra, det är både rang och "hjälp" vid löp.

Hur gamla är de? Råttan på bilden ser inte ut att vara så ung så hade det varit en hane hade det synts, garanterat. (den på bilden är inte hooded utan en husky roan, om det var den du trodde vad hanen vill säga)

Har du svårt att ta en bild så ta någon till hjälp som håller i råttan medan du fotar :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Charlott_
0

Nu kanske jag är väldigt trött eller något. Men är detFärg och teckning du vill ha svar på efter allt du skrev? :)

Lancia
1

Är det en hane så ser du en stoooor pung, nästan lika stor som råttans huvud. Det GÅR inte ta fel på. :)

zickan
1

Eller fota råttan och lägg upp här så får du snabb hjälp :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MetalMii
2

Lägg upp en bild på råttans underdel så kan nog de flesta säga dig vilket kön det är :)

Eagrin
0

Ang teckningen så är den grå/blå husky roan, den misstänktes vara en hona.

Den andra (bruna) är hooded m.m, den misstänktes vara en hane.

Det kanske bara var en som de kom upp en bild på…

Vi har fått reda på att den som är husky roan ska vara 14 veckor. Den som är hooded ska vara 16 veckor…vet inte om jag tror på att den som e hooded är 16 veckor så här i efterhand…den är dubbelt så stor som den andra.

Har vänt på råttorna i dagsljus idag och det verkar som om de ser likadana ut i de "nedre regionerna".
Jag har sett honor rida på varandra…men inte på detta sättet…

Här kommer bild på råtta ett.

Eagrin
0

bild på råtta 2

Visst är det två honor?

Men kan någon berätta för mig varför de har två knölar innan anus?

Eagrin
0

Bild på hooded råttan med =)

chade
0

Det är två honor :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Eagrin
1

YAAAAY!! :-D Då kan vi släppa ihop dem igen! Då blir de Glaaada.