konstiga läten??
min råtta gör massa konstiga läten, hon smackar och knastrar på någe vis i munnen.. vrf gör hon så?
Hon myser… :) Råttor knastrar med tänderna när dom mår gott men även om dom är oroade och vill lugna sig själv, men jag tror att i detta fallet så är det nog för att hon har det bra.
knaster har samma orsak och verkan som katters kurrande.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
okeej.. vilekn tur.. var orolig att hon hade för långa tänder eller nått..^^ haha .. De är ja orolig att hon ska få.. hon får hårdbrödbitar och grenar å grejer att gnaga på, men hon gör inte de.. hur vet man om dom har problem med tänderna??
Råttor är väldigt bra på att slipa ner tänderna själva. Får dom problem så dels ser man att dom är för långa, dels kommer hon att äta mindre…
Att råttors tänder blir för långa tror jag inte är ett vanligt problem, är det så att tänderna blir för långa så har dom oftast fler problem än bara det,
Har jag rätt råttfolk?
Men verkar hon må bra, knastrar och trivs med livet är det nog inget fel på henne, man blir mammig med sina råttor… :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
haha aaa.. absolut, de bir man. Min stora fina bur har gått sönder, så nu bor hon ensam i en liten fågelbur.. Å ja får skuldkänslor för att de tar sån tid med nya buren + nya råttan… stackars råtta..:(
been there… done that… :)
Jag har alltid haft minst 2 men burfrågan har alltid varit aktuell… har det varit 2 råttor i buren som är enligt burräknaren rymmer 3 råttor så har jag tyckt det varit för lite… så jag harköpt burar och byggt ihop dom så nu inser jag att jag faktiskt har för lite råttor. :)
Men det åtgärdas snart. :)
Blir råttornas tänder för långa så har de förmodligen ett bettfel i grunden som gör att de inte kan slipa sina tänder själva. Annars gnider de själv sina tänder mot varandra för att slipa ner dem.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/