Klösmöbel till rådisarna?
Jag går i tankar att köpa en kattmöbel till råttorna som de kan klättra och sova på ute, som en "råtthållplats" eller vad man ska säga med mat osv.
Är det någon som har en och kan säga hur det funkar? Om de kissar i den, hur ska man göra då efter ett tag? Lägga handdukar/tyg där man märker att de kissar/sover, spraya Urineoff?
Vill inte slänga typ 500 kr i sjön 
Har tänkt samma ide! Tror de skulle uppskattas :)
Jag hade en del av en klösmöbel som hade gått sönder i råttrumet när jag hade ett sånt. Det var grymt uppskattat! Men jag prövade faktiskt aldrig att göra rent det, då jag faktiskt inte tyckte det luktade så mycket. Kanske för att mina flickor inte var så pissiga av sig…
Jag vart förvånad över hur dom kunde klättra upp för stolpen och ta sig upp på hyllplanet ovanför, trots att det stack ut lika mycket åt alla håll. Men jag skulle nog inte våga ha ett större träd, med tanke på risken att dom kan råka falla ner.
Jag hade för övrigt en såndär stolpe från ett katträd hängande i buren också. Jag tog lite rep från en annan stolpe och drog det igenom stolpen och hängde upp. Den var också grymt uppskattad, men vart söndergnagd efter ett tag.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Har en bekant som har en bara till råttorna, även om nu katterna kanske använder den med. Väldigt uppskattat. Varit inne i samma banor själv. Men jag tror jag har för många kiss pellar som skulle förorena den lite för mycket för att det vore värt det.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
jag hade precis samma tanke på det här med Kattklösmöbel till råttorna. Men jag valde att göra ett eget av grenar. Det är inte klart än,det ska in mer,Hyllplan,hängmatttor,kryp in, hus, mm.Uppskattas redan =D
gick inte att lägga till bilden….=(
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Då var jag inte ensam om tanken iaf! :) tror att det skulle funka så länge man är uppmärksam ifall de smutsar ner den. Tror att mitt träd isåfall skulle vara 1-1,5 m högt och vara ganska brett isåfall, alltså att det börjar med många plattformar och blir färre ju högre upp man kommer. Då kanske inte fallrisken är så jättestor, men man kan ju ha det i åtanke förstås. Jag har nämligen precis satt mina rådisar på fri tillgång i lägenheten efter att de tidigare sprungit i soffan/fönsterkarmarna, så vill ha som ett eget chill-ställe åt dem brevid soffan! :)
#4 vart köper man såna? :)
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
De brukar ha billiga på ÖoB också
Hur mycket kostar de på ÖoB?
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
Vi har en sådan till våra tjejer men vi har vänt den upp och ner eftersom dom föredrar att sova högt. Dom älskar den. dom kissar i den men vi har köpt vax duk som vi lagt i och som också går upp lite längs med väggarna så inte kisset rinner ner i trät och då är det ju bara att torka av duken :) Tips är att ha extra vaxduk ifall dom biter sönder den ;)
Vi har den i vardagsrummet och köpte den på Öb för typ 150 kr :)
#13 Synd att det är långt till ÖB för mig 😕
#13 tackar
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram