Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 496 ggr
Cederin
0

Era vuxna råttors rädslor

Tanken slog mig när jag har en ny knodd här hemma som är lite skraj för de mesta ljud, medan mina två ett-åriga killar knappt bryr sig. Dock så är det ljud som de fortfarande flyr av ve och fasa för! Står man i köket och diskar och råkar skramla till med någon kastrull så kutar dem likt missiler ut ur rummet, haha! Har era råttor något liknande ljud osv. som fortfarande är jätteläskigt?

Medarbetare på Naglar och Hår

Ellasratties
0

El vispen haha, och duschen :)

Mvh, Ella Ler Har du svår mensvärk? Kika in på Endometrios i fokus

Stephanie
0

Min eltandborste var jätteläskig först, men är det tack och lov inte längre. Dammsugaren är fortfarande jääääätteläskig och det är jag rätt glad över. Vill inte råka dammsuga upp en råtta 😉

Men annars så är väl alla plötsliga ljud, typ om jag råkar tappa nåt som skramlar mycket eller så, så blir dom rädda.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

eskilpeskil
1

Min hund, när hon sover och snarkar till högt oväntat..

tove.mcgrath
0

damsugaren och när nya människor kommer och har ljud för sig xD hon är livrädd för nya människor xD

deeremf
1

Faktiskt inte, mina vuxna råttor har blivit så vana vid allt av ljud att de inte ens är rädda för nya, hade de med mig när jag körde en hund från skåne till västerås då jag skulle vidare till norge efter.

Hunden började yla efter ett tag, stackars liten var nog inte van vid att vara ensam sådär. 

Mina vuxna råttor sov, men mina två små råttor blev helt O_O VAD ÄR DET FÖR LJUD! 

Väldigt bekväma Gulle & Nuffs.

Men de är ju också vana vid skrikande barn och att folk hela tiden ska lyfta de och ha sig så kanske inte så överraskande. :P (oj blev lite mycket)

Melissa V
1

Mina gubbar kan nog inte ens en orkester rubba, medan mina honor slänger väl en blick eller två om man kommer med något högt oväntat ljud.

Ang lillknodden så är de ju massa nytt; nya dofter, ny bur, nya människor och så ensam på de. Då blir de mesta väldigt skrämmande, blir bättre när han bor heltid med de äldre och har deras trygghet och känner sig mer hemma 🙂

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

chelona
0

Jag har två som kan flyga iväg vid höga ljud, men så är det oftast väldigt tyst i den här lägenheten, så de är inte så vana. Den tredje är inte rädd för ljud. Han ogillar däremot ljusa utrymmen, så han var jätterädd för den neongröna transportburen ett tag.

💣

hund_katt
0

min nyaste råtta var rädd för en gurkbit…😮

han är rädd för allt nytt, snabba rörelser, nya leksaker… ja, nästan allt nytt, hus hålls pappret var nog det ända han inte blivit rädd för… 😃

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Charlott_
0

När jag damsuger nära tjejernas bur så brukar Dooleys eller Tequila få värsta fnattet och rusa upp och ner i hela buren. Jag hinner knappt se henne 😮

sockerrattan
0

damsugare gillar vissa inte

Mia//

Fjordell
0

Småttingarna rycker till ibland när det kommer plötsliga ljud, men det är tillåtet när man är liten. De inser rätt snabbt att det inte är någon fara. Mina vuxna råttor har psyken av stål. De bryr sig inte ett skvatt om dammsugaren eller något annat högljutt som exempelvis hundskall osv. Dammsuger jag runt och lite utanför buren för att få upp spån och damm som samlats så kommer mina råttor och försöker få tag i dammsugarmunstycket genom gallret, det är lite av en sport för dem, haha. Jag har dock en UltraSilencer, så den inte är inte riktigt lika högljudd som gammaldags dammsugare, men den låter ju fortfarande en hel del.

mikeiko
2

Oj det är jätteolika. Har en tjej som är så rädd för dammsugare att hon flyr rummet, medan en annan tycker den är skitspännande och ska fram och nosa varje gång. Även haft en tjej som tyckte det var SUPERSKOJ när dammsugaren sög in morrhåren på henne xD

Skogsmongot
0

Inne i mina rum (hemma och på internatet) springs det mycket av högljudda kompisar och syskon så de reagerar knappt på något, råkade  smälla en ballong av misstag och kollade mot buren där mina två hanar fortfarande låg och sov i djup sömn 🙂

Men så fort de är ute på okänd mark så är allt ljud genast mycket läskigare och de klättrar rädda upp på axeln eller till ett nyfunnet gömställe, haha 😛