Bara black eller black och teckning?
Detta kanske är en dum fråga men det finns ingen uppenbar teckning som stämmer överens med denna (i alla fall inte på den kunskap jag har) så därför måste jag fråga… Denna killen är ju black men eftersom han är lite vit på magen, har han någon teckning då, och vilken? Ingen av de jag kan eller kollat på stämmer överrens, eller är det jag som är helt bota på detta med just teckningar ? 🤫
Han har inga vita tassar ….
Har för mig att en triangel på bröstet är Irish, men inte säker om det måste ha vita tassar också..
Jag tänkte också på irish men såg att det ska vara vita baktassar, men kanske irish mm?
#3 Ja det var lite det jag tänkte också… Annars kan du döpa om teckningen till "Pussa här" xD
Hihi ja det var en bra ide ;-) den andra svarta killen har endast en liten vit fläck, eller snarare några vita strån så han lär väl vara endast black i alla fall…
#5 Jag hade en svart hane med en vit tass och det stod black i pappret, så jag antar att han i såna fall också bara är black.
Okej tack då stämmer det nog :) men någon mer får gärna svara på denna killen ovan innan jag lägger ut min annons :-)
#7 Ja det är lika bra, jag är mer inne på siamese-burmese-hållet så jag har aldrig behövt lära mig teckningar på det sättet :)
Ja jag har sett dig i sådana trådar :-)
Nej, har den teckning så är den tecknad. Black skriver man om råttan är helt färgad. Och man skriver den teckning som råttan har, även om den inte är helt perfekt. Missmarked kan man skriva, men det är om teckningen är så off att den börjar likna en annan teckning.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#10 Tror TS menade den som bara hade ett par svarta hårstrån och att den på bilden är en irish mm, har jag fattat rätt TS? :)
Triangel på bröstet är Irish. När de saknar vitt på tassarna blir teckningen Irish mm.
En råtta som endast har några få vita strån på bröstet/magen eller har någon vit tass är också en tecknad råtta pga de vita stråna även om de är få.
En self, dvs en otecknad råtta har inga vita strån alls.
Fridborg: stämmer bra, var så komplicerad så jag blandade in den andra svarta killen i tråden också ;-)
Jag vet vad TS menade, jag svarade på båda frågorna.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Läste för snabbt… nu ser jag, men om jag har fattat rätt så är alltså denna kille endast black irish och inte även mm? Eftersom han har den triangel dom ska ha, i rätt storlek, men han saknar vita framtassar och vita tassar bak, därav blir det en avsaknad av full teckning och inget som är missmarked? rätt ? :)
jag skyller på att morgonkaffet inte sjunkit ner än :P
#15 Jag tycker han borde vara Irish. Men #12 säger att han är Irish mm…
//Lamina
Råttan på bilden är Irish mm, om den saknar vita tassar.
En Irish ska enligt standard ha både triangel och vita tassar. Saknar råttan vita tassar är den missmarked.
#19 Rätt, om man är noggrann :)
#19 Tack :)
då har jag lärt mig lite med. min äldre råtta ser ut som den på bilden du la ut senast. men den är brun och fläcken på magen är som någon ätit på kanterna av den vita fläcken, har ingen bild, han är inte den lättaste att ta en bild på magen på. men vita tassar har han och en liten vit fläck längst ut på svansen.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse