Vad söt :-) Och verkar totalt orädd för människor.

Ååh en förrymd finsk råtta *lol ;P
jag var oxå imponerad av att den va så "tam".

Nää det är ju en anabolish bismarck råtta…
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
söt råtta.
Åå vilken sööt..tänk om man hade en sån stor råtta hemma
jag har haft de, en gp på 3 kg..

Personligen är jag inte ett dugg imponerad. Det ser ut som en Gp typ.. och GPs blir längre och större.
Qui dormit, non peccat
#8 kanske lite som en rexad gb?
Jag tycker det är lite läckert att vi ännu inte har upptäckt alla djur arter. Lite synd att det är fuktigt när de filmar så råttans päls ser burrig ut.
Rätt lik gp råtta till utseendet. Dock mer imponerad av den nya råttan än gp. Den verkar mycket tamare. Att kunna göra så med en vild vuxen gp råtta. Sitta och hålla i bara så där vid förste möte av människor. Det hade inte gått.
Jag är glad att få in min tama tjej i buren de dagar hon blir på dåligt humör.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
men längre ner i länken så står det att det e en wolly rat (minns inte stavning) och jag e säker på att jag hört de namnet innan…

#11 det var väl infödingarna eller vad de nu var som kallade den för ullig råtta, den har inget "riktigt" namn från forskarna än.
Qui dormit, non peccat
Mh har också hört wolly innan. Men det kanske bara är nått kallnamn. får se. bode komma mer info om djuret snart

vad gullig den var =) såna skulle man ha hemma =)

Oj, vilken fascinerande sak!
Älskar mina stora små vänner..
#11+13: Det är inte bomullsråttor ni tänker på då kanske?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Asch never mind, såg att det är cotton rat de heter :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
har ni träffat en GP-råtta någon gång, sök på google bilder, finns där, stora tåttizar❤️
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
AAH vad gullig han var! skulle inte ha något emot att ha en sån hemma i rummet :3 måste vara underbart att ligga och mysa med han såg mjuk och go ut :3

tråden är från 2009 😐
You can't spell Bitchy without Itchy
#18 ja gp råtta har jag haft runt 20-30stycken om man räknar med ungarna jag födde upp. Min sista hona dock i födslokomplikationer och sedan dess har jag inte haft. Men det blev ett par år med dom❤️
Mina vägde mest runt 1½-2 kg. De få hanar jag hade vägde närmare 2-3 kg, speciellt hanen som var kastrerad.
Oj, haha trodde inte att jag skulle stöta på en person med såna…😞
Vad många du har haft oxå, har du bilder? Nyfiken…
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
Ligger massa information och bilder på exotiskadjur.ifokus.se
Förr tröttnade många här inne att alla pratade om gp råttor här. Så jag skapade det forumet. Där finner du många bilder.
Ja vi var 4 som började med dessa i Sverige. Redrum, Grandprix, jag och Rat thing/nextopia. Sedan spred det sig fort och alla skulle ha. Alla skulle avla för det var ett tufft djur som kostade att sälja. Men lika fort var det alla som lade ned med att äga och föda upp. Säkert runt 90% av alla ägarna omplacerade sina inom ett år. De uppfödarna som endast födde upp för cash och tufft djur ladet ned. Gav inge pengar i slutändan. Kostade mycket med tid, mat och de tuggade sönder.
Grandprix tog 2 kullar tror jag, behöll som sällskap till siste avled. Körde råttan ihop med hundarna på agility. Rat-thing omplacerade nån och nån avled. Jag kunde inte hålla de två honorna tillsammans som jag hade för de slogs, omplacerade ena då jag inte hade plats. Sedan gav jag över min hona Engla, ende linjen i sverige med pannfläck. Hon åkte till Redrums hane för parning. Siste obesläktade hanen som då fanns i sv till min hona. Men tid för födsel avled hon i komplikationer :-/.
Haft ett par kullar därav ägt många. Men inte ägt så många efter ett års ålder.