Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 662 ggr
RåttanElin
1

Kickan och Strumpan 1 år!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon fyller Kickan och Strumpan 1 år!. Men eftersom det är mitt i veckan så firade jag dem igår. Jag bakade en tårta till dem. Och det var några kompisar som kom över. De fick många presenter och massa uppmärksamhet!

"Tiden går så fort. Det känns som om jag precis fick hem råttorna som bebisar för några veckor sen bara. Men jag tycker bara att de blir mer underbara för varje dag. Vi fick en rätt tuff start. Dagen efter jag hade fått hem dem åkte vi iväg till skåne ( vi har hela släkten där ) De var rädda och satt och tryckte i huset på dagarna och kom fram bara på natten. Jag tyckte det var dumt att ta med dem. Och skulle aldrig gjort så idag. Men jag kunde inte välja då. Vi behövde åka, och jag ville inte lämna dem till någon annan när jag var borta när de var så små. De är mycket vana idag vid resor. De får följa med lite här och var. De tycker om det och är alltid nyfikna på de nya ställerna. De gillar sin transbortbur och den har alltid varit deras trygghet när de var små. Från att vara små och rädda till att bli goa härliga, och världens bästa vänner. De vill alltid vara med och hjälpa till och är knappt rädda för någonting."

Älskar er tjejer! Hoppas att ni har mer än hälften kvar av livet att njuta av! Kommer alltid att älska er! ❤️

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

RåttanElin
1

Tåååååårtaaaaa!!!!

nam nam nam nam…

Mvh RåttanElin Skämtar

lovisa_ekstrom
0

Helt underbar text helt tårögd nu haha 😊

RåttanElin
0

Tänkte bara visa lite bilder på dem. Mina allt..

Mvh RåttanElin Skämtar

RåttanElin
0

#2 tack!

Mvh RåttanElin Skämtar

RåttanElin
1

:)

Mvh RåttanElin Skämtar

RåttanElin
0

….😊

Mvh RåttanElin Skämtar

RåttanElin
0

Mvh RåttanElin Skämtar

RåttanElin
0

Mvh RåttanElin Skämtar

RåttanElin
0

Mvh RåttanElin Skämtar

RåttanElin
0

Strumpan:

ålder: 1 år

Födelsedatum: 19 feb 2012

Färg: Silver black ( rostad )

Teckning: Eubk

päls: Slät

Öron: Toppörad

Temperament: Älskar att röja runt och busa. Men när jag väl lägger mig ner Älskaaaar jag att gosa!.

Favoritmat: Kyckling, Fisk, Ris, Vindruvor, Sallad , Nötter.

Riktigt gott! : Kanelknäcke, Vindruvor , Grädde , Glass , Ananas

Status i buren: Har alltid varit mycket bestämmande. Men nu börjar faktiskt syrran ta över lite grann.

När jag är ute i rummet brukar jag: Röja runt. Klättra upp högst upp i bokhyllor. Hoppa in i garderoben och sova och kissa bland alla kläder. Gräva i blomkrukor! Titta på fiskarna. Försöka hitta något gott. Ta fina teckningar matte har gjort och boa och gnaga sönder dem. Försöka rymma ut till vardagsrummet så ingen hittar mig.

Om jag ska göra något trixs väljer jag: Agility! Man ska bara gå igenom en tunnel och hoppa över några hinder. Sen får man massa godis! Klart värt det!

Favoritplats i buren: hängmattan som hänger högst upp i ena hörnet på buren! Det dumma är att den är så liten. Så det blir ganska trångt. Ofta ligger vi där båda två. Men ibland tvingar Kickan bort mig. Då får jag sitta i någon annan matta…

Mvh RåttanElin Skämtar

Bananbullar
0

Åh vad gott med tårta. Vad blev det för någon?

[lucke]
0

#5 Haha, den där skylten har jag också på dörren- din råtta ser dock ut att ha stått modell för den👍 Väldigt gulligt🎂kalas😍

RåttanElin
0

#11 Det blev en tårta gjord av tårtbottnen,bär och laktosfri grädde:)

De älskade den!

#12 Ja de är väldigt lika! Samma färg. Samma teckning… Tack!🎂

Mvh RåttanElin Skämtar