Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 565 ggr
Juliastrom
0

Ledsen matte som vill mysa

Helt ointressant inlägg egentligen ^^ Ville bara säga att jag har sett så myycket mysfilmer och mysbilder på internet där råttorna sover i deras famnar eller myser i knät och jag blir så ledsen då mina töser aldrig skulle kunna slappna av så med mej.. :P Dix har somnat två gånger i min tröjja kanske men tokiga och räserråttan Mörker trissar alltid upp henne… Buhu :( Jag älskar dem mer än allt iaf, vore bara mycket mysigt och trevligt om de bara ville mysa lite med sin mamma ^^

Gahich
0

Känner lite samma sak här, mina damer tycker det är så mycket roligare att springa runt i hela rummet haha.

Enda gången dom somnar hos mig är när vi är ute och reser eller åker någonstans. Har oftast ingen bur utan dom sitter på min axel eller lägger sig innan för tröjjan och somnar 🙂

ceccie
0

Jag har inte heller några mys råttor -). Dom har aldeles för mycket energi. Den enda som sitter still är min ledar hane. Det beror på att han snart är 3 så han har inte mycket energi längre.:-)

kingston&charlie
0

Mina första råttot var pckså så men en av mina nya råttbebisar Chilli har fått sitt namn pga att han chillar hela tiden. Han bara hänger över axeln och knastrar!

Juliastrom
0

det är väldigt kul och trevligt iaf att ha sånna krutkrukor också, aldrig en lugn stund ;)

Zakaraa
0

Jag hade en riktig myskille förut men pga att jag var överkänslig kunde jag inte hålla på med honom för mycket :(
Så nu finns det bara galna damer i huset, har dock en tjej som Älskar att mysa genom gallret :P Stoppar jag in fingret genom gallret vill hon bli ompysslad och kliad på huvudet men så fort det är utanför buren är det full rulle.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Mapel
0

Samma här! Våra töser är som ena riktiga duraselkaniner ute men stoppar men in handen i buren och klappar på dem är de ena riktiga mysmaskiner och knastrar och ploppar som bara den. Bara om de ligger och sover ute och man tar dem och lägger på magen kan de ibland ligga kvar och mysa en stund!

KastKatt
0

Något som har gjort mina killar mycket mysigare är att ha dem i sängen. De får vara ute och springa 30-40 min och senare får de ligga i sängen och mysa. Efter varit och undersökt ens tund så lägger de sig och myser.

Nisse är ganska mysig men puttar bort en om han inte vill bli klappat.

Sokrates sitter gärna på axeln numer och är mysig och relativt kelig.

Akira lägger sig bredvid en, och kanske låter en klappa honom en liten stund.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Zakaraa
1

#7 Ibland fungerar det på mina damer också :D I sängen alltså, de får inte vara på golvet. Men de kräver ungefär 2 timmar innan de blir trötta och kan lägga sig så man får mysa med dem, haha.

Ja förutom en tjej… som hoppas från sängen till kompost-galler, bänkar och liknande, i flesta fall hamnar hon på golvet, hon är riktigt smidig med kompost-gallren dock, de är ju ganska rangliga! Den galna tjejen älskar verkligen att vara på upptäcktsfärd😘 jag 'skyller' på hennes ägare (jag är fodervärd) då hon lät henne springa lös på golvet när hon var på parning, haha 😃😃

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning