Dörren stängd för länge?
Pappa har nån slags fobi för råttor, de är det värsta som finns entligt honom!
Men nu på sista tiden har jag lyckats övertala honom, vi kan skaffa råttor när som helst men problemet är att jag har utekatter & den ene har hämtat hem ekorrar, råttor, fåglar, ödlar/ormar och sånt när den andra bara insekter!
Om jag nu ska skaffa råttor ska de vara i mitt rum och så. Jag har hört att man aldrig ska låta katter och råttor vara ensamma/utan uppsikt i samma rum även om de är bästa kompisar så jag kommer att stänga dörren när jag är i skolan och om natten (jag sover alltid jättesent och vaknar jättetidigt)
Problemet är att dörren kommer vara stängd i ca. 5-6 timmar på dagen & på natten ca. 8-9 timmar. Jag är hemma (dörren öppen) ca. 9-11 timmar.
Kommer det att bli sjukt fuktigt inne eller inte alls? Vill ju inte att råttorna ska ha det svårt att andas. När jag är hemma (i mitt rum) ska såklart dörren vara öppen.
OBS; mitt rum är ganska litet men finns gott om utrymme!
Tacksam för svar, vill verkligen ha råttor! ❤️
Kul att du vill ha råttor :)
När du frågar om det kommer bli fuktigt, menar du med kondensen då eller? När de andas?
yees, har inte mina fönstrar öppna på vintern 🤔 Tänkte att dörren ska vara stängd i timmar så det är lite med kondens eller hur ska man säga.. så har råttorna lite svårt att andas, eller har jag fel?
Njae jag tror inte det skulle påverka så pass mycket. Sen beror det väl på hur många råttor du kommer ha. Men jag kan inte tänka mig att det ska bli ett problem :)
Nu har jag inte råttor men möss och en hamster och jag har ofta dörren stängd till mitt rum i minst 10 timmar på dagen och så 9 timmar på kvällen/natten och det är inga problem att andas, visst blir det lite dålig luft, speciellt på natten när jag också är i rummet, men inte fuktigt eller så. Kommer nog bli varmare och sämre luft mot sommaren när solen lyser in.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Helst två, okej visar detta för mina föräldrar. Tack! ;)
Skönt att inte vara ensam om det! Men fast på sommaren kan man ju alltid öppna fönstren lite för att få mer luft.
När det gäller fuktighet, jag menar kvävt alltså. Blev lite fel, blandade ihop 🤦♂️
nej gud nej de kommer nog inte vara några problem 🙂
Se bara till på sommarn om du har fönstret öppet att buren inte står i drag så råttorna blir sjuka 😉
kul att du vill skaffa råttor 😃
// Stephanie och hårbollarna 
Du skrev: helst två Du vet väll att man måste enligt lag ha minst två? Inget hat elr så:-)
#8 toppen! :D
#9 jaa såklart att jag vet! Jag menar att jag inte vill ha fler än två-tre st ;)
A okej;-)