Göra egen råttbok :)
Ja precis vad jag tänkt göra. Vad tycker ni är viktigt att ha med?
En råttbok om hur man sköter råttor eller hur menar du? :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Aaa en bok om hur man sköter dem och hur de är allmänt som husdjur. även tips på lite på saker man kan inreda buren med mm..
Namntips till boken någon?
Allt om råttor :)
Jag tycker det borde stå saker om uppfödning, bebisarnas utveckling m.m. ;)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Ska du få en kull någon gång kan man ju följa den kullen under utvecklingen o så ;-)
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
När jag precis hade fått hem mina tjejer och allt var helt nytt med att ha råttor för första gången, man hade bara fått fakta och vad man skulle ge för typ av mat i djuraffären. Innan man skapade en egen uppfattning och fick många tips och råd här istället.
Man läste i böcker, men även i dem var mycket som inte stämde osv.
Så det jag tycker du skulle kunna ha med:
- Vad råttor får äta och ej
- Tips och ideér på vad man kan ha i buren
- Olika mat recept m.m.
- Trix man kan göra med sin råtta, agility.
:)
Tack för tipsen :)
Kanske vore roligt att ha med hur råttan är uppbyggd och var tamråttan härstammar ifrån? :) Beror ju på hur mycket du hade planerat att skriva.
TS vad ska du ha boken till? Ska du själv använda den du så fyll den men info som du inte är så bra på eller har svårt att komma ihåg.
Hehe ska skriva boken till råttägare och framförallt nybörjare :)
#9 så boken ska tryckas upp och säljas?
Haha nej då så bra blir den nog inte, gör den mest för kul skull kanske kommer den upp på bloggen och här.
🙂
Jag har köpt en jättefin bok om råttor, men där tycker jag det fattas om t.ex egenblandat foder!
Dela upp den i kapitel, ex buren, råttan, mat, första tiden hemma, råttsäkrat hem, att välja uppfödare, utseende, sjukdomar osv. Lättare att komma på vad man kan skriva då :)
Taaack för alla tips, superbra!
#3 Man kanske inte förstod riktigt men jag mena att boken skulle heta "Allt om råttor" :P
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
En medlem härinne skrev en råttbok för ett tag sedan:
http://rattor.ifokus.se/articles/4dd6ad0fd4ebea3ebd003e5e-lilla-rattboken
Fantastiskt söt :)