Färg/teckning hjälp!
ska bara försöka ta en bra bild på mina andra råtta också. ^^
Jättesvårt att se färgen på #0 då bilden var otroligt mörk så man inte ser färgen alls. Men teckningen är i alla fall Hooded
#1 roan, samam med färgen här, för mörk bild men ser ut som någonting blått eller mink, teckningen är svår att se då man behöver se sidan.
Det skulle behövas bättre bilder i dagsljus för att få fram färgerna samt en sidobild på #1 för att bestämma om denne är Striped eller Husky
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Vet att jag själv gjort en tråd om detta. Men jag orkar inte putta upp den eller tjata, så jag tänker istället sno lite av denna tråden (hoppas det inte gör något 😕) för att jag precis utökat min flock och är osäker på teckningen på min pojk.
Teckningen går bara till örat, och är exakt likadan på andra örat, helt vit annars förutom en vag mörk (samma som på huvudet där) fläck på svansroten.
Hooded råttan är i alla fall Blue Hooded
Roanråttan är striped möjligtvis blå, svårt att säta
Den sista kan jag inte urskilja
#4 möjligtvis en black striped roan Missmarked eftersom den inte har randen på ryggen
så, hoppas bilderna blev bra. 🙂
#10 åh okej. :D Tack så mycket.
#10 Okej, jag funderade på det, men var inte säker. Han har dock en mer brun färg än svart, lite dåligt ljus på bilden 😕
#13 om han är en roan så bleks han ju så det kan ju vara det men är han mer brun kan det ju även vara agouti
#14 Okej, tack så mycket 😃