Sökes: Kunnig vet. som söver med gas
Nu har jag upptäckt ännu en knöl på en råtta här hemma. Denna gång är det en 8-månaders tjej som är hur pigg och glad som helst så nu letar jag efter en kunnig råttveterinärer som söver med gas
Helst i närheten av Gävleborg men lite längre bort gör inte heller något. Visan betyder för mycket för att bli ännu ett offer för dessa j***a knölar….
Jag vet att det ska finnas någon veterinärlista men jag kunde inte se någonting om information ang. gas i den så därför skapar jag en ny.
Vill inte förlora fler råttor pga sövning med spruta!
Har ni gjort en operation hos dem så skriv gärna ungefär pris :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Roslagstull i Stockholm, kostnad ca 4500 kr (aug 2012) men försäkringen tog det mesta. Edit: det var Gunnel Anderson som opererade.
#1 tack :)
Har fått tips om i Falun av en väninna någon som har erfarenhet av det?
Dvs. Falundjursjukhus
Lycka till och hoppas allt går bra
Upptäckte nu att Visans mamma även har fått en knöl :(
Ibland undrar jag om jag ens ska ha råttor, på bara 5 månader har 5 råttor fått tumör varav 3 fått somna in pga att de blivit för stora. Det är i snitt 1 råtta/månad!!!!! 😕
Stackers. :(
Förstår hur du känner. Jag är väl i samma typ av sits som du. Det är verkligen jättetråkigt att det kan hända så mycket med råttor. Och jag tänker likadant ibland. "Varför skulle jag skaffa råttor? Nu är jag ju helt fast.."
*stor tröstkram*
#4 Har du fått tag i nån vet än?
Beklagar, vet precis hur eländigt det är då 3 av mina rådisar vandrade vidare för ett par veckor sen- älskar verkligen råttor men behöver en paus känner jag, det tar på krafterna med all sjukdom och elände…😕
#6 Har haft så fullt upp så har inte kunnat ringa runt ännu men ska ringa först till Distrikt-veterinärerna i Gävle och kan inte de så är Falun nr 2 på listan, sedan vet jag inte riktigt (men Falun opererade en väninnas marsvin så de borde garanterat kunna)
#7 Ok. Är de försäkrade? Kan ju bli en dyr historia annars- nu är iof Roslagstull väldigt dyra, men lär nog gå på minst ett par tusen🥵
#8 Nej de är inte försäkrade, det är mycket dyrare att ha dem försäkrade än att lägga undan pengar till en veterinär-buffert istället. Kostar skjortan att försäkra råttorna, känns inte som att det är värt det riktigt.
Jag räknar med omkring 1500-2000kr för en operation, vad jag kan läsa mig till så är det den vanligaste summan runt om i landet.
#9 Nä, har man många råttor så är det förstås dyrt att försäkra. Jag är dock glad att Niko var försäkrad eftersom op blev så himla dyr- även om jag alltid har buffert för mina djur så hade det varit i mesta laget för mig.
#10 Jo jag kommer be mina morföräldrar om ett lån om det skulle gå på mer än beräknat..
Vad gick hans operation på och vad opererades han för?
#11 Det gick på ca 4500 kr, hon op bort 2 tumörer, en stor och en pytteliten.
#12 Oj det var inte lite det!
#13 Därför var jag glad att hon var försäkrad👍
#14 Förstår verkligen det!
På ett sätt är det synd att man inte kan förutspå vilka som kommer råka illa ut.. då kan man försäkra dem och låta bli med de som förblir friska *önskedrömmar*
#14 Den tanken har jag också tänkt😊nu har dessutom mitt försäkringsbolag höjt premierna, morr🤪