Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 661 ggr
reguri
0

Detta okej som godis?

Jag är inte särkilt bra med vad dom får och inte får äta (även med lister…), så hade tänkt bara lägga upp ingredienserna jag fick från en "må bra" dag.

(De är små påsar, så hade tänkt att om det är okej kan de få de som godis! Om inte så äter jag dem bara själv, men är inte så förtjust i det)

Risenta GI-smart Müsli:

solroskärnor, boveteflakes(majs, bovete, rörsocker, havrefiber, majsglukossirap, havssalt), pumpakärnor, mandel 12%, quinoaflakes(majsmjöl, majsflingor, quinoamjöl, honung, quinoafrön, majsglukos, havssalt), gojibär 6%, rostade hasselnötsbitar 6%, quinoapuffar och konsarveringsmedel(svaveldioxid).

Risenta Granola kanel:

Blandning av spannmålsprodukter(havreflingor, dinkelflingor, puffat durumvete, flerkornskrisp(ris, fullkornsvete, socker, rismjöl, gluten, vetegroddar, skummjölkspulver, vetestärkelse, maltextrakt(korn), salt)), oligofruktos, palmolja och kanel 0.6%.

Tack!

kingston&charlie
0

Torkad majs kan de inte äta. Kan bidra till levercancer :(

Zakaraa
0

#1 vart ser du torkad majs i den där blandningen?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

kingston&charlie
0

Det stod majs innom parantes. Men det kanske menades vara menades att flingorna inehöll det? jag fattade inte helt men sa till ifall att :)

Stephanie
1

#1 Oj, det hade jag inte hört förut. Var har du läst det?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

minky
1

Ser inget konstigt i ingredienserns. Så kag tror nog att du kan gr råttorna det. De kan i princip äta allt som vi kan. Enda som är giftigt är lutfisk o rå lök o skal o kärna av advokado. Sen finns det en del som man ska ge med försiktighet dvs lite av.

Zolah
0

vissa torkade majs… grejjer kunde innehålla nåt, men minns inte vad. hursom så tror jag det ska stå i ' vad man inte bör ge' listan som finns här på RiF