två små bebisar
Ps. Genua är döpt efter staden i Italien
Ganesha:färg agouti, teckning hooded Genua: skulle säga agouti, men jag skulle vilja ha fler bilder på ryggen och magen om de går;-)
Kan ta fler bilder på dem, men är det hooded även om det ''går sönder'' vid ryggen? Har Genua någon teckning?
I can't drown my demons, they know how to swim.
Ska inte teckningen för hooded gå "på hela huvudet ända ner till svansen" oavbrutet för att få räknas som hooded? :)
tycker det ser ut som en Agoiti hooded och en Agoiti eubk
Men jag kanske har fel..
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Vad är för skillnad mellan eubk och ambk?
I can't drown my demons, they know how to swim.
13# vad jag har förstått så går ambk längre upp på sidorna och alltså bredare och eubk smalare.skulle som 12# säger säga att ganescha är färgen agouti teckning hooded. och genuas färg är agouti och teckning eubk:)hoppas det var till någon hlälp
du kan kålla på Vanliga råttfrågor under rubriken (färger och utseenden)) tror jag de var. Men där kan du hitta färger och teckningar och jämföra med dina råttis pottisar
Om jag har förstått dethela rätt så ska hooded ha en hel rand på ryggen& ingen "slips" (vit haka som fortsätter som en rand ner mot halsen/bröstet) Bareback ska inte ha fläckar på ryggen& heller ingen slips. Så Ganesha skulle kunna vara bareback mm (=mismarked) också.. Då hon har minst ett "fel" på hooded(bruten rand på ryggen)& minst ett "fel" på bareback(färg på ryggen) Har hon slips så har hon två "fel" på vardera av de teckningarna hooded& bareback. Vet inte, men kanske ändå hon räknas som hooded mm istället för bareback mm, då hennes teckning mer liknar hooded än bareback då man ser den..?
Sen kan väl en sån teckning, om den har slips el bara vit haka, vara variegated mismarked också..? -tror jag mej ha läst i nån tråd. Chansen att hon är variegated mm(färgad ovansida av huvet som går typ till skulderbladen med flera färgade fläckar på ryggen), är kanske mindre då hon minst liknar det.. Tydligen kan de vara det ändå, om de ser ut så, om en av föräldrarna är variegated, om jag inte missuppfattat..
Både eubk& ambk ska ha vit mage& vitt en bit upp på benen.Eubk:s magteckning är lite mindre(smalare) än ambk:s magteckning& det vita på benen hos ambk ska sitta ihop med det vita på magen, vilket det inte ska göra hos eubk.
Hoppas nån som är bra på dethär med teckningar läser dethär& hjälper till att reda ut begreppen, om jag nu skrivit något fel. :-)
(Skulle gärna själv vilja veta mer hur man avgör om en råtta har ena el andra mismarkedteckningen, när det som nu (kanske?) är tre stycken att välja på??)
Väldigt söta små bebisar iallafall! :-) Och gullig magteckning på Genua i #8! :-) Vill gärna se fler foton!