Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 461 ggr
[rinrats]
0

Förbättra hemsidan!

Jag håller på att förbättra hemsidan lite.
Har jag missat något eller är något helt onödigt att ha med!?
Jag vill ha idér och förslag så sidan kan bli rikigt bra.

Det är ju trots allt viktigast att ni som vill kolla hittar lätt det ni söker efter och får den information ni behöver.

Så hojta till!

rinrats.weebly.com

Zakaraa
1

När man klickar på "råttorna" är sidan tom så där skulle det kunna vara bra med länkar till undersidorna så man inte måste klicka i "pop-up" menyn. Lite allmän fakta om era råttor kan ju också passa in där innan man går in på de specifika könen :)

Känns även lite underligt att man inte kan läsa om råttornas personlighet vis deras information utan måste gå till en extra sida och ladda ner (?) en fil med info?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[rinrats]
0

#1 Kul att du säger vad du tycker

Jag hade väl tänkt att slippa ha en massa jobbig text om råttorna och därför har jag fixat med en fil. Powerpoint om var och en, även om alla inte är klar än. Kanske jag borde ha den filen direkt där jag har råttorna istället?

Ah. Ska se om jag kan skriva lite där oxå på "råttorna".
Hur har du tänkt då för slags fakta?

Alenzi
4

Jag håller med #1 om filerna.. och är det powerpoint?! XD ..What?!
Annars är det ett fint tema du har valt. Gillar att du har en blogg, och upplägget känns i övrigt ganska standard och därmed lättnavigerat och enkelt att förstå :)

Edit: Ser nu att det faktiskt är powerpoint, det är ett STOOOORT no-no för mig; varför i allvärlden skulle jag vilja ladda ner något och öppna ett helt nytt program (som alla inte ens har, jag t.ex.) för att läsa om dina råttor?  Gör isf en flash, som går att lägga in på hemsidan.. Eller en youtubefilm. Vad som helst.

Apootie
1

Vill bara säga att jag verkligen gillar hur du skrivit på förstasidan det med kullar och så! :)

[rinrats]
0

#3 Hmm, du har kanske en poäng där!
Nu vet jag inte direkt något om flash och en youtubefilm känns lite "overkill". Men jag ska helt klart kolla upp flash och se vad jag kan göra ^^

[rinrats]
0

#4 Tackar. Jag hade en tanke att det ska vara snabbt och enkelt och se vad som var aktuellt just nu. Är rätt nöjd själv med framsidan

Zakaraa
0

På "råttorna" sidan kanske rent av hur de bor, med bilder osv och sedan länkar till de olika könen så man kan läsa mer.

Håller med #3 ang PP-filer, jag skulle nog inte ha orken att ladda ned en massa filer för att läsa information om råttorna, då skulle jag istället rekommendera att ha en scroller-ruta under varje råtta där du kan skriva hur mycket som helst utan att det stör längden på sidan.
Eller rent av ha en Länk till en undersida där varje råtta har din information, den sidan behöver inte ens finnas med i menyn utan du endast länkar till den efter varje råttas information. Mycket lättare på så sätt! :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[rinrats]
1

#7 Jag provade med detta. http://rinrats.weebly.com/raringttorna.html
Hoppas det blev bra. Nu har jag inte skrivit om alla än. Men kommer göra det lite eftersom. Burar och det kommer läggas upp när jag har haft mig tid att ta bättre nyare bilder än dem jag har nu.

Alenzi
0

#8 Det blev väl jättebra :D