Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 405 ggr
Nergvol
0

Snart råttägare!

Jag och min sambo kommer inom några veckor få två små råttbäbisar hem och jag är taggad till tusen. Hittade en finfin begagnad Jenny-bur som kommer vara redo för inflytt snart =)

Sitter och läser på allt jag kan hitta om råttor och som med allt annat i livet, där det finns engagemng finns det åsikter som inte alltid går i linje med varandra :) Min fråga kommer handlar om kattsand och everclean. Jag är känslig mot djur överlag men har än så länge inte reagerat mor råttor, och jag hoppas verkligen detta kommer fungera. Har bestämt oss för att som underlag köra aspspån eller alspån blandat med carefresch (kommer bli dyrt men jag tror det är värt det). Jag tänkte även potträna mina små och känner att kattsand är en grym idé, har läst mycket gott om everclean. MEN vilken EC ska man använda? Spelar det ingen roll? Har blivit införstådd med att jag får kolla om mina bäbisar gillar att käka klumparna men jag hoppas ju självklart att detta inte blir några som helst problem :P

Tacksam för svar och tips!

Zakaraa
0

En doftfri kattsand :)

Vad är carefresch  förresten? Aldrig hört talas om det :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Gahich
0

HÄR kommer en extremt dålig bild på carefresch. De är en form av kattsand som små vita stenar typ. har ingen erfarenhet av det men tycker det är riktigt snyggt (jag som vill ha allt stilrent och fint)!

Gahich
0

okej de är fel bild, haha. Men de finns att köpa på ica osv, som små vita stenar.

Zakaraa
0

Aah okej då är jag med, men varför blanda ut al/aspspån med kattsand? Känns ganska onödigt i mitt huvud :P

Nergvol
0

Var nog otydlig. För mig är carefresch ett bottenmaterial som säljs hos vissa tex här. Typ en form av ihoppressat papper. Har läst artiklar här på RIF som ger tummen upp. Så alltså två bottenmaterial för bästa effekt och så kattsand i toaletten, så länge dom är doftfria alltså :)

Nergvol
0

Min länk gick åt skogen, säljs på zoomarknad.se, sök på carefresch :)

Zakaraa
0

#5 Okej, men jag är fortfarande lite förvirrad varför du vill ha två blandade spån istället för ett?

Nergvol
0

Bara av ekonomiska annledningar. Har inte råd att ha bara använda carefresh så kommer därför blanda :)