Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 657 ggr
kingston&charlie
0

Ute i bur på sommaren?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bara en liten fråga. Kan man ha råttorna i en typ kaninhage med tak utomhus på sommaren?

Inte hela tiden men typ när man är på landet och är ute och håller lite koll. Tänkte även inreda den med ite hängmattor oc sådant såå den blir nästan som en vanlig bur.

Funkar det eller är det någon som har ett bättre tips??

kingston&charlie
0

Såklart ska jag säkra buren så dem inte gräver sig ut :)

Zakaraa
0

Se till så de har en plats som är totalt fri från drag och kyla underifrån bara. Råttor är ju känsliga för drag och kall mark är aldrig roligt att gå på så kanske en trasmatta eller liknande på halva gräsytan och hyllplan med vindskydd skulle jag ha om jag vore du.

Se till att gallret är tillräckligt tätt också, kaningaller brukar ju vara ganska brett.

Jag skulle inte ha dem ute för långa stunder och se till att ha dem under kontroll hela tiden.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

kingston&charlie
0

Tack så mycket! Har en innebur med galleravstånd 1,5 cm. Och det funkar utmärkt. :)

VildaVittra
0

Jag har mina vaktlar i stora trekantsburar ute på sommaren. Gallret har jag tätat med putsnät: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tillbehor/Putsnat-87838/

Trekantsburarna har ju ett litet hus där djuret kan ta skydd en regnig dag.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kingston&charlie
0

Vad smart gillar råttorna den? :)

Denna kommentar har tagits bort.
VildaVittra
0

Ingen aning, råttor håller min katt tomten fri från. ;) Men vaktlarna gillar det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kingston&charlie
0

Haha oj sorry trode att det var råttor du hade i den :)

minky
0

Brukar ha mina ute ibland när det är tillräckligt varmt ute. Har en vanlig kaninbur som är inredd med hängmattor o hyllplan. Dock har jag stora hanar. Som inte kommer emellan gallrena. Brukar slänga på en filt över halva buren så att de har skugga. O flera vatten flaskor både i skuggan o i solen. Men det måste va tillräckligt varmt ute. En bra tumregel är att du ska kunna vara ute i t-shirt utan att frysa. O helst ska det inte blåsa så mkt heller.